Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Är du RIK eller

Är du RIK eller

fattig eller någonstans där mitt emellan kanske?
EN gång i tiden var jag ganska rik också med svenska mått mätt!
I dag har jag så jag klarar mej och är nöjd och jättetacksam för detta!!!
Huvudsaken är väl ändå att man kan äta sej mätt, ha någonstans att bo och kunna betala sina räkningar! Och det är det ju inte heller alla som kan, TYVÄRR!!!
VÄLFÄRD eller FELFÄRD!!!
Och det heter ju åtminstonde att ingen ska behöva lida misär inte allra minst i vårt land. Men det finns det många som gör sedan länge av den ena eller den andra orsaken också då förstås. Det skall ej heller förnekas...
Men alla ska väl ändå ha rätt till en dräglig tillvaro oavsett vad man tycker eller inte, eller hur?
Och ingen ska väl behöva begå brott för att äta sej mätt heller?

Jag tycker även, i alla fall, generellt sett att det inte är något fel i att vara förmögen...
Frågan är väl istället hur man använder och förvaltar sin rikedom...
Jag tycker också att man ska få unna sej lite. Ja, om man nu gjort sej förtjänt utav detta då förstås, och pengarna är ärliga..
Men hur har du det själv då med din ekonomi, får jag fråga det?
Har du så du klarar dej eller kanske till och med lite över?

Och SNÄLLA glöm inte bort nu att vi får INTE blanda in politik i den här tråden heller!!!

TACK på förhand!!!
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Med 65% A-kassa borde man inte vara rik, men trots allt så kan jag och min sjukpensionerade fru spara lite grann. Beror nog mest på att vi bor billigt och är ekonomiskt sinnade. Men vad är rikedom? Att få vara frisk är mer värt än pengar. Nu är det ju inte så helt med det heller förstås. Men jag kan ju alltid spela en trudelutt på någon av mina fem gitarrer då känner jag mig ganska rik trots allt.
Tänker på alla prylar man köper. Hade jag sparat dom pengarna hade jag ju varit rikare penningmässigt men kanske livet hade varit fattigare?
Hur man än vänder sig.....................
Vad är ett rikt liv? Och vad är ett fattigt liv? Du har kanske svaren janberlin?
Ekonomiskt Nej, för övrigt Ja.
Allt man behöver vara rik på är HÄLSA...
Resten löser sig alltid
Annons
Har under vintern och våren jobbat med att fylla vedboden. Nu när den är full av prima torr ved, då känner jag mig rik. Bra motion får jag också. För övrigt kommer den lilla pensionen varje månad. Och potatisen växer i trädgården.
Rik är jag inte, men ändå på något sätt.

Pensionär, sjuklig och med låg pension är minus.
Barn och barnbarn, underbara grannar, en härlig lägenhet och sist men inte minst en underbar make. Det blev fler plus, så vad kan man väl mer begära?

Ännu en fantastisk sommardag 29,5 grader i skuggan och vindstilla.
En pluspost till!
Välkommen hit du med Viktor!!!

Å DU! TACKAR för förtroendet!!! Men jag tycker din kommentar är förbaskat bra ja, hade inte kunnat svarat bättre själv. Det lovar jag!!!
Och det är också så himla trevligt och veta att det finns faktiskt dom som också är nöjda och rättar mun efter matsäcken fast dessa människor oftast egentligen också är värda så mycket mer. En eloge för det med Viktor!!!
Jag instämmer också till att det finns inga pengar i hela världen som kan motsvara en god hälsa. Tråkigt att inte Er är så bra bara...
Men, Viktor, du musicerar ju, frugan med kanske?
Det har jag också gjort under 80 talet om du inte visste det, vill du höra?
Det vore i alla fall skojigt och höra dej dra några trudelutter!!!
Och det är som du säger!!! Då är man också rik!!!
Och TACK för din kommentar!!!

Hälsa gumman också!

Fönt ja en körv så höppar jag i äl......
Nej jag är inte rik men inte fattig.Har så mycket att vara rik över,barn barnbarn make det är värt mycket än pengar. Okej pengar är ju ett nödvändigt ont. Så är det.
Jag är inte rik men jag har balanserad budget.Jag har lika stora utgifter som inkomster
Med 16.750 i lön blir man inte rik, men tack vare barnbidrag och bostadsbidrag går det ihop för familjen. Stämmer av intäkter och kostnader varje månad så att jag vet vad jag har att röra mig med. Jag önskar mig dock bättre lön!

Johan
Rik. de kan man nog säga. inget ja skryter över men.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem