Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Är du RIK eller

Är du RIK eller

fattig eller någonstans där mitt emellan kanske?
EN gång i tiden var jag ganska rik också med svenska mått mätt!
I dag har jag så jag klarar mej och är nöjd och jättetacksam för detta!!!
Huvudsaken är väl ändå att man kan äta sej mätt, ha någonstans att bo och kunna betala sina räkningar! Och det är det ju inte heller alla som kan, TYVÄRR!!!
VÄLFÄRD eller FELFÄRD!...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: «1 2

Dom flesta verkar ha det gott ställt här någorlunda iallafall.Jag har haft både och,när jag va 20-25 hadde jag pengar att röra mig med,inte rik men så jag kunde åka till Malta eller nått sånt utan att titta i plånboken iallafall.Nu e jag i 30års åldern och arbetslös och när jag har betalat alla räkningar och så i månaden har jag typ 2-3000 kvar att leva på.När nåt pajar hemma eller man behöver nya kläder och sånt blir det panik,behöva åka till morsan eller farsan eller nån kompis och käka nån gång i veckan det suger.Det är väll att vara fattig i sverige idag antar jag.Men när man får komma hem till tjejen och krypa ner och umgås då känns allt bra.Så trots allt pengar eller inte,det finns alltid stunder då man känner sig rik
Citat : " Huvudsaken är väl ändå att man kan äta sej mätt, ha någonstans att bo och kunna betala sina räkningar! "

Så typiskt svenskt och medelmåttigt!

Man lever 1 gång, och att nöja sig med att vara mätt, tak över huvet, och pengar till räkningar, är väl ändå inte tillräckligt ? ?

Vi har förmånen att vara födda i ett land som ger alla människor möjligheten att kunna göra så pass mycket av sina liv att man inte behöver nöja sig med ovanstående i alla fall !

Visst, man kan ha förbarmande över dom mindre lyckligt lottade i världen, men har man pengar så kan man ju ge lite till dom ? Det betyder ju inte att jag skall leva i träldom för det.

Rik blir man av livet, erfarenheter och upplevelser. Pengar har man för att kunna ta sig till platser och händelser som kan ge dig detta!

Att ha mycket pengar ger dig dig bara större möjligheter att bli RIK, men det är upp till var och en att se till att så blir fallet.

// x
Det är konstigt (eller kanske inte) att de som tjänar bäst, gnäller mest. Är det inte skatter så är det annat. Själv är jag nybliven "sjukpensionär" och slipper kriga med FK. Trots skulder klarar jag min budget och njuter av solen och fåglarna. Har man slitit ut sin kropp med hårt arbete under mång år, för att slutligen lyfta sönder ryggen är det faktiskt skönt att bara få njuta av det lilla.
Roligt att jag inte är ensam.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem