Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Jordgubbar

Jordgubbar

Har dom sista veckorna köpt jordgubbar. Stora ,goda röda. Det måste vara
det bästa året på länge. Vilka gubbar.

35:- litern är dom faktiskt värda i år.

Tar min gamla vits om han som ville köpa för 5:- blandad frukt.

-Var snäll och ta inte för många meloner.
Antal svar på detta inlägg: 5
Leiake, visst är det gott, i Malmö idag kunde man köpa för 20 kr litern, och håller med dig, de är godare än någonsin, fast det tycker jag vart år!
Jordgubbar ja. Då ska vi se om jag har någon erfarenhet av dom leiake!!!
Det var länge sedan jag såg till några sådana...
Det var säkert minst en fem sex år sedan, i alla fall, åtminstonde sedan jag åt en gubbe..
Är inte så där jätteförtjust i jordgubbar heller, även om dom flesta älskar dom...Och emellan 20 och 35 spänn litern det är ju inte så fel det heller.
Det är väl en kartong gubbar värda i alla fall!!!
Läste förresten i morse tror jag det var att några bytte förpackning på importerade jordgubbar till Sverige vad det nu skulle vara bra för...
Läste inte hela artikeln...
Men, men, håll till godo Ni med era smaskiga jordgubbar och låt det väl smaka!!!
Jag bränner en fika och en mazarin istället!!!


TREVLIG helg också på er alla!!!
Och jag ligger stand by här på IS med
om Ni vill något!!!
TJOSSANN!!!
Jag får egna gubbar.....i mängder!!!
Annons
Du har det bra Joanna, äta jordgubbar direkt från plantan är absolut bästa sättet.

Lite vid sidan om ämnet, så har jag saknat dig här på forumet ett tag, hoppas det inte beror på att du fick ett nedslående besked efter undersökningen.
Micke03, jag är inte klar med alla undersökningarna än. Ska på ultraljud och ev. punktering av levern efter midsommar. Och en ny skiktröntgen i augusti.
Fast jag tar det med ro!! För det mesta. Tack för omtanken! Det ÄR lite jobbigt att inget veta!

Ska nu ut till min kolonistuga och se hur jordgubbarna mår, ska bli härligt att plocka direkt från plantan så småningom. Han som jag köpte stugan av fick 40 liter förra sommaren. Det ni!!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem