Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Behövs fler poliser..

Behövs fler poliser..

eller skulle vi kanske avskaffa hela polisväsendet istället så vi slipper bli gripna för något vi är oskyldiga till eller bli väckta mitt i natten för att man sov alldeles för gott, eller?
Nja det är väl också att ta i även om sådant också TYVÄRR händer och ibland MÅSTE få hända i jakten på dom sk BUSARNA. Det är också min uppfattning annars skulle också flera FARLIGA brottslingar gå lösa och problemen GENERELLT bli än så MYCKET större om INTE polisen också för att vara på den säkrare sidan kunde använda sig av dessa TRAGISKA men också ibland NÖDVÄNDIGA åtgärder för att komma åt den alltmer växande brottsligheten i samhället...

Men hur ser det egentligen ut då efter omorganisationerna polisväsendet tvingats till sedan anslagen bantats?
Räcker polisens resurser ändå till för att skydda allmänhetens intressen eller har vi rätt att kräva mera för våra skattepengar?

Och glöm INTE bort nu ärade medlemmar att vi får inte blanda in någon politik i denna tråd heller. Allt enligt dom enkla reglerna här på IS!


TACK på förhand!
Antal svar på detta inlägg: 5
Fler poliser? Va bra då kanske vi får hjälp också när vi behöver. Som det är nu är det en katastrof tycker jag många med mig.
Ja, eftersom jag har detta som jobb, så tycker jag naturligtvis att vi måste bli fler, och framför allt yngre.
I det stora hela så är vi fortfarande lika många poliser som vi har varit i 30 år, men vi har fått mera uppdrag, och framför allt så har vi organiserat sönder oss, med följd att nästan alla sitter inne och gör något mer eller mindre viktigt. Om ni bara anade hur mycket resurstid det går åt bara för att planera personalens arbetstider?
Sedan är det naturligtvis nödvändigt att vi förbättrar oss och inför nya metoder och då går det åt en del extra folk, men det är en skrämmande utveckling. Nästan alla kollegor tycker likadant, men det får man inte säga högt!

Ja, självklart skulle det behövas fler poliser. . Jag kommer ihåg hur det var förr i tiden ( jag kommer inte ihåg för hur länge sedan det var ) när det fanns fot-patrullerande poliser som ibland gick omkring på gatorna i staden.

Här där jag bor ( jag skriver inte var det är ) har man numera lagt ner och stängt hela polishuset och flyttat allt till en annan stad 2,5 mil härifrån. Man hävdar att det fungerar lika bra att en patrullbil kommer åkande hit om det skulle behövas. . Men det är ju rena rama "skitsnacket".

Det är ju synd PerAsk att ni inte får säga något högt utan bara ska följa direktiven från högre ort och sitta och pilla på datorerna i stället för att vara ute bland oss vanliga människor. . Det är här ni skulle behövas.
Annons
Det stora problemet är att polispatrullerna oftast har för lång väg att fara, genom att mycket stora områden bevakas från en central plats. Det tyder på att antalet poliser i yttre tjänst är för litet.

Johan
Det vore bättre att inrikta sig på dom som har råd med att begå brott som lockar torskarna att se till att polisen har å göra. Eftersom små brott inte lönar sig.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem