Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Drwtsn32.exe

Drwtsn32.exe

Har problem med ovanstående på dotterns dator, med felmeddelande som dyker upp med hänvisning till drwtsn32.exe och stänger IE samt att datorn hänger sig. Dr. Watson är det. Det går ej att högerklicka i utforskaren t.ex.
Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Det verkar som om att någon i din familj har slängt en viktig dll. fil. En sådan har med programmets drivrutin att göra och utan den så funkar inte programmet.

Att datorn hänger sig beror antagligen på att samma fil är gemensam för flera olika andra program. Det blir helt enkelt för mycket för datorn att gå igenom.

Har du möjlighet att göra en ominstallation av Dr Watson?

EZ
Har tänkt på det men det måste man göra från skivan antar jag eller finns det kanske på hårddisken? var på skivan finns den? Eller fins den på nätet/microsofts hemsida?
Dr Watson är väl ett program som man antingen köper eller får med datorn när man köper den. Det borde finnas en CD skiva i så fall.

Jag har inte Dr Watson själv så jag är osäker på om du kan ladda ner hela programmet från nätet. Kolla upp det.

EZ
Annons
Felet verkar ligga i IE och inte i DR Watson. Öppna DR Watson så finns en förklaring till felet.
Några som har liknande problem som du: http://www.computing.net/security/wwwboard/forum/15863.html

EZ
Efter att ha läst inlägg på den bifogade länken så är jag benägen att hålla med Viktor.

EZ
drwatson.exe är en program i windows och ett hjälpmedel att hitta och larma om fel.

felet ligger i anslutning till IE eller någon insticksmodul tex javastöd eller flasch eller dyl. ,
har du IE7 så avinstallera den och installera om till en ny version av den.

eller skriv ned vilken del drwatson larmar för , adress om någon sådan ges osv.
Titta om du kan hitta något här: http://watson.addy.com/

/cribbe
Grundfelet innan verkar vara vara IE7 med kernel32.dll som felorsak.
Sökt lite på nätet men de program som ska fixa till det gör det inte.....
Kanske räcker med att installera om IE7? Har laddat ner senaste DirectX och Java men det hjälper inte. Det är högerklickning i utforskaren eller på foton som krånglar, högerklick för att öppna sida i ny flik fungerar.
Citat :
Kernel32.dll is the 32-bit dynamic link library found in the Windows operating system kernel. It handles memory management, input/output operations, and interrupts. When Windows boots up, kernel32.dll is loaded into a protected memory space so other applications do not take that space over.

Med andra ord så är det något program/rutin som vill lägga beslag på just
den minnesarian. och kernell32 får skulden.

Instalera om IE7, under förutsättning att du har en skarpt och regat OS.
eftersom en validering görs om äktheten av denna.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem