Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Hobby och motor

Renault Scenic 2002

Renault Scenic 2002

HEJ
ÄR DET NÅGON SOM KÖR DENNA BILMODELL MED 1,6 LITERS MOTOR?HAR CHANNS ATT KÖPA EN SÅDAN BIL MEN VET EJ OM JAG VÅGAR . OM NÅGON HAR NÅGOT ATT SÄGA OM DENNA MODELL, HÖR AV ER SÅ ATT MAN INTE KÖPER GRISEN I SÄCKEN.

HÄLSNINGAR
KJELLMÅL
Antal svar på detta inlägg: 5
Hittade följande på AB Plus. Tydligen för en 2004. Hade själv en R16 en gång och var nöjd med den, men det var ju länge sedan.
------------------------------------------------------------------------

Publicerad: 2004-02-21

Renault Scénic 1,6

Pris: 178 900 kronor.
Motor: 4-cyl, 1 598 cm3, 113 hk vid
6 000 varv/min,
152 Nm vid 4 200 varv/min.
Acceleration:
0-100 km/tim
på 12,5 s.
Toppfart: 185 km/t.
Förbrukning:
0,72 l/mil.
Längd/bredd/höjd
426/181/162 cm.
Tjänstevikt:
1 395 kg.
Bagageutrymme: 430/1 840 liter.

Äga ++++
Både pris och driftskostnader placerar Renault mitt emellan Ford och VW. Köp till cd/radio för 5 500 kr och det räcker.
Köra +++
Styrningen är lätt i stan men saknar vägkänsla. Framvagnen slår illa vid snabb körning på dålig väg.
Komfort ++++
En glidare. Mjuka inbjudande stolar och ett väldämpat chassi. Välisolerad från buller.
Utrymmen ++++
Som i Ford och till och med något luftigare bak. Många prylfack.
Säkerhet +++++
Fem stjärnor i EuroNcap – lysande. Dock något lägre betyg i test av
barnsäkerhet än Ford. ESP standard.
Känsla ++++
Känns sval och elegant i sina nya former. Kvalitetskänslan är höjd ordentligt gentemot föregångaren.
Helhet ++++
Mest buss. Scénic prioriterar komfort högre än sport. Den är mest buss att köra av alla men erbjuder istället ett säkert och bekvämt åkande i exklusivt designade former. Undertill är funktionen bevarad.
Renault är Renault. Alltid en risk
Jag tycker det verkar som ett tveksamt köp.
http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/usedcartests/61349/renault_sc
enic.html

Annons
Renault Scenic är en populär bil men men sina fel och brister bl. a ganska dyr service. Eftersom modellen är populär är det nog ett ganska säkert köp om bara skicket är ok.
Man kan få en ganska bra uppfattning om vad ett rimligt pris är på Teknikens Värld http://www.teknikensvarld.se/bilpriser/

Förövrigt så har syrran med 3 barn en 2001 som de haft i 5 år och de verkar nöjda, så även barnen i baksätet.
Tack för bra svar. Nu ska jag fundera.
ha det

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem