Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Matlagningsprogram

Matlagningsprogram

Någon som sett det nya matlagningsprogrammmet "Vad blir det för mat?"som går i fyran på söndagar??
Kocken heter Per Moberg och är fantastiskt skicklig............... och kul!!
Igår tog han fram en sticksåg när han skulle såga i en bit lamm, det gick tydligen inte riktigt bra så då gick han och hämtade en stor yxa!!!!!!!!!
Många tycker han är äcklig, jag tycker han är kul som attan. Han kör ner ett finger i maten när han ska provsmaka, eller som i går då sa han - man tar en liten sked och provsmakar, då tog han fram en jättestor sked, det var knappt han fick i skeden i munnen.
Han är underbar att titta och lyssna på! Vilka kommentarer han har!
Jag såg många av hans program på 4+. Han är min nya favorit!
Antal svar på detta inlägg: 9
Lustigt att du skulle nämna honom och hans matlagningsprogram. Vi håller på och diskuterar samma ämne på ett annat forum och många har samma åsikt som du: http://www.flashback.info/showthread.php?t=506438

Själv är jag lite kluven inför Per Morberg. Tycker nog om hans inställning till matlagningen. Lite otvungen, spontan och inte fisförnäm/dryg eller käck som andra programledare (Leif Mannerström, Tina Nordqvist).

Däremot har jag lite svårt för Per på det personliga planet. Killen vill verkligen vara i centrum. Han vill synas och höras, det är helt klart. Jag har sett honom i ett jaktprogram där han visar en del tråkiga personlighetsdrag. Tyvärr lyser det igenom allt för ofta och det stjälper också programmet en aning.

EZ
Jag har bara sett några minuter av programmet så kan inte direkt uttala mig om det. Anledning till att jag inte fortsatte var just Per Moberg. Jag kan inte med honom överhuvudtaget.
Han är så fruktansvärt dryg och otrevlig och det lyser igenom i alla roller han spelar liksom i de program där han får vara sig själv.
Håller med Telamundo

EZ
Annons
Och jag bara älskar den mannen......................när han lagar mat!! Men det är jag det!!
Jag håller med Joanna att Per Moberg är en härlig kille!
EZ, då ska jag gå med i det forumet, jag gillar när folk tycker som jag.................................!!!
Gör det .

Som sagt så tycker jag att han är duktig i köket men jag har sett killen i andra sammanhang och då lyste hans något mindre smickrande personlighet igenom. Och då menar jag där han är sig själv.

EZ
Joanna, jag håller med Dig. Det är härligt att se och höra när Per lagar mat. Lättsamt och inte märkvärdigt som med många andra "riktiga" kockar.
Jag gillar honom mycket och missar inte ett enda program.

Apropå mat!
Har Ni testat Joannas köttbullar? Om inte gör det. Fantastiskt goda och lättgjorda.

Viggo ska hålla sig till rederiet

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem