Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Förkortningar: Dator Och Internet

Förkortningar: Dator Och Internet

Hej igen alla ISARE!

Efterlyser förkortningar som alternativ till långa meningar i datorsammanhang / Hjälp till så skapar vi ett eget språk på IS (inga som anspelar på sex) skriv ut också vad förkortningen betyder isf.

Här har ni 6 st!

ENL = Eller Något Liknande
IAF = I Alla Fall
ENA = Eller Något Annat
ISF = I Så Fall
MMA = Min MAil
SLY = SmiLeY
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Du, jag tror det går fortare att skriva ut den text man vill skriva än att leta efter hur förkortningen skulle vara. När man sedan ska läsa det någon skrivit med dessa förkortningar måste man också leta för att förstå vad som menas. Men jag antar att du skämtar för att få vara med och tycka....
jag tycker det låter som en dålig idé att det ska bli ett eget språk med förkortningar här då kommer ju ingen som lär sig om datorer här fatta nånting när de läser korrekta förkortningar som är accepterade av resten av internet. och varför skulle man vilja förkorta smily till SLY(+ en bokstav till) när det är enklare att bara skriva :) eller nått annat.

Är inte enl. förkortning för enligt?
Jag tycker det är rätt roligt att gissa en del förkortningar. Men är fortfarande
inte säker på ASG.
Annons
Du kan kolla på länken nedan, så får Du en mängd förkortningar att söka och kanske lära Dig.
Lycka till!

http://www.hamsterpaj.net/forum_new/index.php?action=view_thread&th
read_id=54399

Lite onödigt känns det som. De förkortningar som funkar i användning brukar komma naturligt. T ex använder många redan iaf och isf.
Min mail, vet jag inte när man skulle vilja säga?
Har mest hört det i meningen "min mail funkar inte" med betydelsen att något av världens alla mailprogram inte fungerar alternativt internetuppkopplingen, pop-servern hos ISPn etc.

ASGarv
Onödigt, kanske men det är väl en viss stil som mest ungdomar börjat med .Jag kan inte tycka att det stör mig precis.

Tack för ASGarv!!
Det heter faktiskt DHL nuförtiden.. Inte ASG!

Nähä!!! Och vadå DHL???
Han menar transportföretagen såklart hmm
Du är hel skärpt och snabb tänkt Tela. Hade aldrig gissat det!! Ha ha!!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem