Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Plocka bort hårddisk

Plocka bort hårddisk

Hej alla. Jag her en hårddisk (slav) som har krånglat en del. Den finns med vid uppstart men kan helt plötsligt försvinna från utforskare/min dator. Innan den försvinner tickar det i datorn. Den har även en del dåliga sektorer. Jag har lyckats ta hand om det data jag vill ha kvar, så nu ska den bort. Min fråga är: är det bara att ta bort den rent fysiskt, eller måste jag någonstans avinstallera. Jag hittar inget ställe där jag kan göra avinstallation av hårdvara. Jag kör XP-prof
Antal svar på detta inlägg: 8
Det är bara att plocka bort den!

Men det låter som om det kan vara ditt moderkort som håller på att balla.
Det vore illa, men jag börjar med att koppla bort disken så får jag se. Återkommer när jag har fixat det och kört några dagar. Tack för hjälpen
Tickandet tyder på att din hårdisk är på väg att lägga av för gott med stor sanolikhet.
Annons
Inte så säkert att det bara är det jag hade samma problem innan jag bytte moderkort, det här "ticket" innan den stannade.
Bytte hdd men det blev inge bättre nu när jag har bytt moderkort så kör jag med den gamla hdd'n igen och den fungerar utmärkt.
Kolla så du intre har gågon glapp kontakt eller att nån kabel ligger och kortsluter det ger oxå detta fenomen, jag vet.

// Noflo
, med glappkontakt kan man ju få allt att ticka.

men är värt att testa.

BoboSlacke , vet du vilken hårdiskfabrikat du har och storlek samt serienr/typnr.
Typ=ATA
Modell=WDC WD400EB-00CPF0
Serienummer=8A2-C38B
Storlek=37GB
klipp och klistra denna länk så får du/ni några tips på just detta fenomen
och några förslag på åtgärder.

< http://wdc.custhelp.com/cgi-bin/wdc.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=61&p
_created=1003443395&p_sid=yY2MvhFi&p_accessibility=0&p_redirect=&
;p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9NjQ4JnB
fcHJvZHM9MCZwX2NhdHM9MCZwX3B2PSZwX2N2PSZwX3NlYXJjaF90eXBlPWFuc3dlcnMuc2VhcmNoX2Z
ubCZwX3BhZ2U9MSZwX3NlYXJjaF90ZXh0PVdEQyBXRDQwMEVCLTAwQ1BGMCBzb3VuZCBub2lz&p_
li=&p_topview=1 >
Hej igen. Först ett stort tack. Nu snurrar maskinen som den ska. Det var min extradisk som bar sig åt. Mycket bra att du Göcke hänvisade till en sida som beskrev problemet och lösningen. Ett extra plus när jag tog bort disken är att nu blev datorn tyst. Jag trodde att det var fläkten som fick gå för fullt i värmen men det var nog disken som häll på att skära tillråga på allt. Skönt att man har er att rådfråga

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem