Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Vägverket förnekar sig aldrig

Vägverket förnekar sig aldrig

Enl. Vägverket skall Autogiro/Trängselskatt, kunna beställas på Vägverkets Webbsida eller genom att kontakta Kundtjänst.

Eftersom Vägverket slarvade bort autogiroansökningarna ett flertal gånger, förra gången, tyckte jag att det var bäst att beställa genom Kundtjänst.

Döm om min förvåning, då Vägverket inte skickade ut ansökningsblanketter till Företag. Efter att ha protesterat, fick jag vänta c:a 10 minuter och den person jag talat med, kom tillbaka till telefonen med ett besked om att dom skulle göra ett undantag.


Förra gången skrev jag nedanstående vers:

Vaknade flera gånger i natt
Varför? Jo, funderingar på Trängselskatt
Beställde transponder på Internet
Det var ju ett av flera sätt

Väntade några veckor, därifrån hördes ingenting
Lyfte på luren på telefonen, ring, ring
Ingenting Stockholmsförsöket hittade, får börja om igen
Gör om proceduren på Pressbyrån, men hörde inget sen

Ringde Stockholmsförsöket, dom inga papper kunde se eller nå
Ringde Pressbyrån, svar: "Kunder i affären, inte tid att prata". luren läggs på
Här gällde det att ej vara lat
Skrev till Vägverket, skickar in pappren igen (fotostat)

Behöver jag tala om att blodtrycket sköt i höjden
Här var i alla fall en, som ej var en nöjd en
Nästa vecka skall i alla fall autogirot mm vara klart
I natt ska jag sova, helt underbart
Antal svar på detta inlägg: 2
Efter att kollat vägverkets hemsida måste jag hålla med dig. Det är tydligen okunnighet när den är som värst. Jag bifogar följande där det klart framgår att företag har en särskild blankett:


Beställ autogiro
Den 1 augusti införs trängselskatt i Stockholm. Du kan redan nu beställa autogiro. Beställ före den 13 juli så betalar du trängselskatt automatiskt från start.

Med autogiro betalas trängselskatt automatiskt in i tid och du behöver inte hålla reda på hur mycket skatt som ska betalas.

Använd länkarna nedan för att beställa autogiro på Internet. Du fyller i dina uppgifter i ett webbformulär. Uppgifterna skickas digitalt till Vägverket, och ett avtal med dina ifyllda uppgifter skapas. Avtalet ska undertecknas och skickas med post till Vägverket.

Beställ autogiro - privatpersoner

Beställ autogiro - företag och organisationer

Din webbläsare måste vara inställd på att tillåta cookies för att du ska kunna genomföra registreringen.


Du kan även beställa autogiro via Kundtjänst, telefon 0771-29 29 29.

Observera att transpondern inte längre används vid autogirobetalning
leiake!

Tack för ditt svar.

Jag vet att transponder inte längre andvänds.

Det var ovanst. tel.nr jag ringde 0771-29 29 29 för att beställa autogiro, men fick då svaret att dom inte skickade ut blanketter till företag, bara till privatpersoner.

Efter att ha drabbats av alla ovanst. besvär förra gången tänkte jag istället ta Kundtjänst och se om det fungerade bättre, men se det gick inte alls.

Ha en trevlig helg

Berit

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem