Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: TV, film och musik

Fantomen på operan

Fantomen på operan

Vill bara tipsa om att i kväll tisdag 3 juli kan ni se "Fantomen på operan". Älskad filmatiserad musikal av Andrew Lloyd Webber
TV2 klockan 22.30 - 00.45 .
Antal svar på detta inlägg: 5
Jag såg den filmen när den kom. Jag blev besviken. Däremot såg jag originalföreställningen två gånger när den gick på Oscarsteatern och den var helt underbar. Men, som sagt, jag blev besviken på filmen. Jag tycker dom hade plottrat för mycket. Det hade varit bättre om dom hade filmat en direktföreställning.
Jag håller med dig babo43. Föreställningen på Oscars gav mycket mer än filmen. Jag önskar att man sätter upp den igen, eller att jag kommer iväg till London och kan se den där.
Jag tycker att filmen är ganska bra , det kan ju inte vara lätt att göra en film av en musikal .
Annons
Nej och speciellt inte av en musical av den kalibern. Men jag håller fast vid att jag tror att filmen hade vunnit på att hålla sig till grundmanuset, vilket jag förutsätter är det som har körts nu i många herrans år och fortfarande drar fulla hus. Jag håller med dig, PerAsk, i din förhoppning att den ska sättas upp igen. Jag har varit på många musicals och operetter, men aldrig har jag fängslats på samma sätt som av Fantomen på Operan.
Jag blev också besviken på filmen. Hade sett den på film för många år sedan och tyckte då att den var bra. Men sen har jag också sett den i Stockholm på Oscars och det var ju helt underbart. Denna film ska vara en nyinspelning men den höll inte måttet. Tyvärr.
Hoppas den kommer igen live annars får man kanske ta sig till London.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem