Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Tandkräm från Kina

Tandkräm från Kina

Nu får man kika ordentligt på förpackningarna så man inte gör självmord utan att begripa något. Jag tänker tillskriva ICA att dom tar bort allt "skit" från Kina.

I söndags öppnade jag en burk champinjoner. Efter att ha stoppat i mig hela burken, så slog det mig att titta i soppåsen var dom kom ifrån. Jojomen! Från Kina. Jag gick och satte mig vid TV:n och väntade på att dö med hemska magplågor.

Detta är otroligt att människor kan vara sådana psykopater. Aldrig mer en grej från Kina. Det känns olustigt.
Antal svar på detta inlägg: 5
Är det något som är galet? Vad är det?Vill gärna veta det.
Leiake.

Så är det.
"Den enes död, den andres bröd".
leiake käkar kinagrejor som han handlat. Avlider av någon förgiftning, men detta tjänar ju kineserna på. Dessutom tjänar staten massor på detta.

Skaffa lösgommar, så kan du bara skjölja av dem i vatten, så slipper du den giftiga tandkrämen.
Sedan äter ekologiskt hemodlad gröda, och så tror vi alla att vi mår bra.

Vi tror ju dock själva att vi i Sverige är så perfekta, men jag minns någon undersökning för några år sedan ang tomater och de svenska var då ganska så giftiga.
syren!! och alla som inte visste.......

www.barntotal.se/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&
;id=1735

Ni måste klippa och klistra in!!!
Annons

Jag håller helt med leiake. . Om det finns ett annat alternativ bör man definitivt undvika allt som är "Made in China". . Jag har själv jobbat där i två år som teknisk konsult för VärldsBanken så jag har lite egna erfarenheter om hur mygel och fusk fungerar där.
Om man kan hitta något annat än "Made in China" bör man välja det även om det är lite dyrare. . Kinesiska familjer köpte t.ex. själva inte ett kylskåp eller en mikrovågsung som tillverkats i Kina om de kunde hitta en tillverkad i Korea eller Japan istället. . Och i Kina fanns det ingen garanti eller möjlighet att lämna tillbaka om prylen inte fungerade.
Tyvärr har jag nu märkt att de flesta hårddiskar och datorminnen mm är "Made in China" så när det gäller datorkomponenter har man för det mesta inget val.
Det enda som räknas är "mammon" (pengar). . Sedan kvittar det om ett antal människor dör. . Det finns ju alldeles för många i alla fall.
I Kina enbart ca. 1500 miljoner även om de själva säger ca. 1300 miljoner. Vid den senaste folkräkningen på 50 - 60 talet lämnade alla som illegalt befann sig i städerna staden för det är förbjudet för någon som är från landsbygden att befinna sig i stadsbebyggslse. Mm, mm vi kan inte alls förstå hur det egentligen fungerar där i verkligheten.
När jag frågade mina kinesiska kollegor vad ordet "quality" (kvalite) hette på kinesiska fick jag aldrig något riktigt svar. . Så förmodligen finns det ordet inte på kinesiska.
Tack för dit svar. Ska då inte köpa något från Kina. Skickar vidare om detta

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem