Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Sjukvård m.m

Sjukvård m.m

Det klagas så mycket på sjukhus, dess vård och läkare. Jag har nyligen blivit opererad med ett Cochler inplantat (CI). Det är ett inplantat för hörseln. Blev mycket bra omhändertagen av både läkare och övrig personal.Vi har trots allt en fin sjukvård som är full av duktig personal.
Antal svar på detta inlägg: 3
Pensionär!

Ser att du bor granne nästan. Du kanske var på Mölndal. Där är dom snälla.
Men bara ibland. Vilket sjukhus var du på. Det är så olika. Jag brukar åka till
Falköping. Där är dom så snälla och duktiga så man " smäller av ". Jag är ju van vid storstadssjukhus. Det blir för mycket folk i storstaden, Tyvärr!!
Jag opererades på Sahlgrenska tror inte denna operationen görs på så många sjukhus. Men som Du säger så är det mycket folk i farten på storsjukhus.I detta fallet finns experterna på CI, på Sahlgrenska.Har även varit en del på Mölndal, och fått samma goda omvårdnad.Kanske bara haft tur men jag är hel nöjd med vår sjukvård.
För min del så tillhör jag de lyckligt lottade, har egentligen aldrig varit sjuk i hela mitt liv, och de få gånger jag varit hos någon vårdinrättning, så har jag alltid blivit väl mottagen.

En av dess fåtaliga tillfällen inträffade idag, har haft lite besvär med värk i övre delen av ryggen i någon vecka och uppsökte vårdcentralen.
Jag ringde kl.8.00 imorse och fick tid kl. 10.00

Man tog ett EKG kollade blodvärden, blodtryck och skickades på röntgen. Var tillbaka på vårdcentralen kl, 11.15, och fick komma in till doktorn direkt. Allt detta för 150 kr, inklusive det väldigt trevliga bemötande jag fick av alla.

Jag hör ofta klagomål på sjukvården, men hittills har jag bara positiva omdömen. Jag har väl haft tur.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem