Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Våldet

Våldet

När man läser om en gärningsman som tidigare inte begott något brott, så tycker jag nästan lika synd om dennes nära annhöriga som offrets.
Är jag helt fel ute då??
Antal svar på detta inlägg: 3
pensionär!!

Du menar när han åker fast. Det är synd om barnen. Dom blir i regel mobbade. Hustrun blir nog oxå lite outside.

Nu fick dom fast en 40-åring för husvagnsrånen. Delvis känd hos polisen. Nu får han 2 månader. Sedan är han ute igen. Meninglöst.

En sådan man skall ju hjälpas till ett arbete. När han söker jobb så frågar ju arbetsgivaren vad han gjort sista tiden. Suttit inne för rån. Det är inte lätt att få det jobbet. Jag hade några stycken. Men dom fick bara polera bilar. Man kunde inte ha dom till annat. Fick dom några tusen med sig för att köpa reservdelar så blev det systemet i stället. Sen dök dom upp när stålarna var slut. Du kan "la" vara bussig. Ta det som ett förskott.He,he!!
Jag menar inte att gärningsmännen inte ska ha ett straff för det de gjort.Men mina tankar går ofta till både offret och gärningsmannens anhöriga de lider ju med dem. De får nog sällan något stöd.
Hej Pensionär

Jag håller med dig om att det är synd om de anhöriga till gärningsmännen.
Mest synd är det nog om barnen, de blir ju alltid lidande.

millep

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem