Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Miljön

Miljön

Hej mina kära vänner

Översvämmningar i en del av världen och torka i en annan. Varför? Vad kan vi göra för att stoppa detta? Om vi alla hjälps åt kan vi då förhindra att det upprepas.

Mvh millep
Antal svar på detta inlägg: 6
Säkert!! Men vad är vi beredda att avstå av vår välfärd? Bilen, datorn, andra bekväma el.prylar??
Jag håller me pensionär! här i Thn hade dom gjort en undersökning om vad folk skulle kunna avstå i från för att rädda miljön ingen vad bered att avstå från nåt så det ser lite mörkt ut för miljön tyvärr .
Kan vi inte avstå för något? Bara lite?
Annons
Det kan vi säkert,men nu är ju våra kossor också ett miljöhot! Själva drar vi ner på elen,sorterar avfall och kör bilen bara i nödfall.Men mer kan säkert göras.alla bäckar små o.s.v.
Men visst har vi haft såna här somrar förut och samtidigt varit stor värmebölja i södra Europa med, men nu kommer alldeles snart Augusti och min semester börjar imorgon så nu kan räkna med lite gött väder.
Ingemar
Ett bra sätt att skydda miljön är att skruva av hjulen på bilen. Då kör man inte så fort och den drar därför mindre bensin. Sedan behövs inga rödljus i korsningar. Då sparar man el.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem