Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Hur anpassa elutrustning till 120 V

Hur anpassa elutrustning till 120 V

Kommer att åka på semester till Denver Colorado och NY. Vad jag ser om Colorado så har de 120 V 60 Hz i väggen. Vet att dom har spec kontakter (adapter) vilket jag har sedan tidigare. Hur skall man ladda en LapTop eller mobilltelefon. Behöver man någon omvandlare eller brukar hotell ha sådan utrustning. Tacksam råd från någon som vet?
Antal svar på detta inlägg: 8
laddare för mobilen eller laptopen finns att köpa i USA,
som just klara 120V~ 60Hz, de i sin tur klara inte svenska förhållanden
med 230V~ 50Hz

en del switchade nätagregat/laddare kan klara det , och då står det i fin text på utrustningen att de gör det.

de svitchade prylarna likriktar och hackar sönder och sedan omvandlar det
till likspänning, därför kan det gå med vissa prylar.
PonGot!!

Står det på laddaren. 100-240. Så det är bara att köra med adepter. Ha det så trevligt " over there ". Min mage är bra igen.
Hej
Låter lite knepigt. Den andra vägen är lättare d.v.s. från 220-110 men att hitta en lösning att gå från 110-220 ??????
Det kanske är lättare att hyra en laptop under tiden du är där
Annons
På laddaren till min laptop står det 100-240. Men mobiltelefonen klarar bara
240. Du får titta ordentligt.
det är riktigt som leiake beskriver, det skall stå 100-240V~ 50-60hz och max avgiven ström som kan levereras.
har du en mobiltelefon som även går att använda i USA, så bör den ha laddagregat som klarar detta med. kollar på sony/ericsson deras laddare klarar detta.

hp och compaq´s datorladdare klara detta med.
Tack för alla bra tips. leiake har rätt. Kollade på min Acer nätadapter till Ferrarin och där står input 110-220 V. Har en Samsung mobil och får kolla upp det. Kul att du mår bättre leiake, men Dimor och liknande är enbart stoppande. Du bör utreda dig som jag skisserat tidigare under din tråd.
Även min Samsung X820 klarar 110 V med den nätadapter som följde med telefonen så nu är det lugnt. Servicen på hotellen i USA brukar ju vara utsökt. Har kört LapTop med gratis WLAN eller ibland med nätverkskabel. Använder SKYPE när jag är ute. I Canada funkade all elekronik bara man hade den där amerikanska kontaktadaptern.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem