Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Köpa bostadsrätt

Köpa bostadsrätt

Har länge funderat på att sälja mitt stora hus och mina gräsmattor och skaffa mig en bostadsrätt.Här har jag hittat en som jag skall bestämma mig för på tisdag dennes.

Stambanan går rätt nära, så jag slog in Andersson på Hitta.se och tror mig eller ej så ramlar jag på grannen. Gert heter han. Han intygar att tåget varken vibrerar eller hörs.

Vad skall jag tänka på mer. Föreningen verkar stabil.

Ni hittar min nya lya på www.hemnet.se Väl där så klickar ni på
Västra Götaland/ Vårgårda/bostadsrätt/Björkgatan 4D.

Han Gert bodde på 4 E. Man kan hålla sig för skratt. Han frågade: Hur tusan hittade du mig. Jag sa Hitta.se. Han fattade inte någotting. Han har haft en hjärnblödning nyligen. Men han var trevlig och hjälpsam.
Antal svar på detta inlägg: 9
Jisses, va snyggt!!
Bor i bostadsrätt ut mot järnväg, man vänjer sig vid ljudet men det är tråkigt på sommaren med fönstren öppna. Nu kommer banverket att bekosta 3 glasfönster i sovrummen. Blir du störd så kontakta banverket.

MVH Bengan

För övrigt håller jag med Joanna!
Fin lya leiake.
Man får kanske flytta till V Götaland själv.... letar också hus/borätt och en sån som den där går lätt på en halvmille här hemma.

//Breeze
Annons
Ser ju jättefint ut.
Sedan 14 år bor jag och "guben" i bostadsrätt i Leksand. Det är hur bra som helst.

Lycka till och ta chansen i all sin dar.

Vi får se hur det går. Det är till salu rätt ofta i det området. Ni vet gamla stutar flyttar in i 70-årsålder, och dom flesta har nog bara en centimeter till gravkanten.

Det roliga är att ålderdomshemmet ligger 10 meter därifrån. Så när den dagen kommer så kan man nog stappla dit själv.

Jag bestämmer mig på Tisdag kl 16:00.
Lycka till Leiake!

Själv bor jag i´Det stora huset mitt emot kyrkogården´i en hyresrätt. Trivs väldigt bra med det, och jag kan ju varje dag se platsen där jag så småningom slipper fundera över om gjorde fel som inte skaffade eget.
Det blev ingen bostadsrätt. Jag måste lugna ner mig innan jag gör något dumt. Jag citerar ur förvaltningberättelsen:

Kreditgivarna har under året beslutat om kraftigt höjda amorteringar. Dessa beräknas år 2007 uppgå till i storleksordningen 200.000 kr. Detta innebär att föreningens likviditet undan för undan kommer att försämras.

Vem kryper in i en sådan förening. Dom måste ju nästan dubbla avgiften för att inte gå i konkurs.

Fastighetens värde 11 milj. Lån 20 milj. (Ebberöds bank)
Kom ni ihåg mina misstankar. Nu är dom besannade. Konkurskungörelse i
Göteborgs-Posten idag. Där sparade jag 300.000:- och flera burkar nervlugnande tabletter.



Vad händer om en bostadsrättsförening går i konkurs
Husen kommer att säljas för att betala bostadsrättsföreningens (ekonomisk förening) skulder så långt det är möjligt. Husen blir hyreshus och innehavarna av bostadsrätter blir hyresgäster. Ingen enskild medlem i föreningen ställs till svars för föreningens lån, men blir av med sin insats. Sina egna lån i bank eller låneinstitut har dock varje medlem kvar och måste forstätta betala ränta för och amortera.
Bostadsrätten finns inte på nätet . Den går inte att söka på "hemnet".

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem