Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Hobby och motor

Premier league

Premier league

Jaa, 11 Augusti, sätter det igång. Längtar så jag knappt kan bärga mig.

Ljungberg har gjort sitt första mål i West Ham. Det ser ut att bli en lovande säsong.

Vem tror ni slutar som slutgiltig segrare denna säsong ?
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

Äntligen en fotbollsentusiast på IS.

Jag längtar också efter Premier League sändningarna, det är högtidsstunder det, mer engagerande än det mesta på TV.

Visste inte om detta med Ljungbergs mål i West Ham, men den mannen är säkert värd sin vikt i guld i West Ham, inte för att det räcker till en slutlig segrare för laget, men väl en plats i övre halvan.

Nej det kommer väl som vanligt att handla om Liverpool, Manchester United, Arsenal eller Chelsea, med en hårdsatsande Manchester City som outsider.

Mitt tips är ändå Manchester United.

Längtar dessutom även efter Friidrotts VM, som startar om en månad, tror vi kan ta 6 medaljer där.
Det är nog som du skriver, att det kommer bli någon av dessa som kommer stå som vinnare i Premier league.

Men det är väl även de sju (?) första placeringarna, som får vara med och tävla i Champions League. Det kan det ju vara värt att kämpa för, om inte ekonomiskt för lagen.

Jag tror West ham kan ha en möjlighet till detta.

Det lagen som ligger nederst vid säsongensslut brukar kämpa som sjutton i början av serien. Så det är svårt att få in oddsen, mer än vanligt. Sedan är det ju så i den engelska ligan, många av lagen slår ju varandra, så matcherna är ju inte förutbestämda på någotvis.

Hur tror ni det går mellan Hammarby - Malmö ikväll? (Direktsänts på C+)
Randolph, MFF har varit bättre på bortaplan i år än på hemmaplan, hjärtat finns hos MFF, men jag tror inte det hjälper, Hammarby vinner med 2 mål
Annons
Micke03 -->

Visst stämmer det du skriver, kollade på statistiken och det förefaller ju att vara så.

Satsade lite småpengar på MFF ikväll. Så jag hoppas det slår in.


En sak som är tråkigt med C+ det är att det oftast väljer att visa storstadsregionerna och visa fotboll från dessa. (Frånsett Göteborg)

Det är inte ofta från Göteborg, så där frångås ju principen storstad, men annars så är det mycket Stockholm och Malmö.
Jag har en förundran.

Det känns som att fotboll/hockey etc inte intresserar ungdomen på sammavis, som det gjorde förr (?). Jag vet inte om det kan vara så.

Men bland mina jämnåriga, så är oftast fotboll inte det mest "primära". Även om intresse finns hos vissa.

Så verkar det förr som att fotbollen var mer utbredd mot vad den är idag hos den yngre befolkningen (är själv 23). Någon som haft liknande funderingar?

Själv får jag en känsla av att ungdomarna är mer intresserade av dokusåpor och liknande genre, jag kallar det "förnedrings-TV".

Det är det som är synd hos TV-bolagen sänder mycket såpor från USA, där det enbart är intriger och elände, det gör inte mig gladare, inte heller gör dokusåpor det människor förnedras (även om det inte kanske alltid inser detta själv).

Jag vill se glädje och kamp etc på TV. Det gör min TV-stund betydligt mer optimal ur min synvinkel.
Tycker att jag har märkt samma tendens vad gäller ungdomar idag Randolph, men kan inte ge en säker förklaring på vad det beror på.
T
Jag har själv ett 6 årigt barnbarn, som går i fotbollskola, och där säger de att det aldrig varit ett sådant stort intresse som f.n för att lära sig fotboll.

Alltså är det något som inträffar när barnen börjar skolan. Jag har andra barnbarn, som är äldre och jag har sett och hört att det tyvärr finns ett enormt intresse för datorer och dataspel. Önskelistor inför julen och födseledagar innehåller alltid numera dataspel, men det får andra stå för, jag vägrar befatta mig med sådant.

Idrott i skolan skulle kunna vara en annan förklaring, jag vet inte hur mycket de har idag, men jag vet att det är betydligt mindre än för några år sedan, och det kan ju vara en negativ faktor.

TV. De flesta matcher kan man idag se på TV eller ute på storskärms TV-apparater, har aldrig kunnat förstå vad detta egentligen ger, det är ju liveupplevelsen i samband som är det härligaste, här kan man skrika ut sin glädje eller visa tårar av besviklese.

Sådana händelse som igår med ungdomar som missköter sig på matcherna, kan kanske också avskräcka en del.

Till sist så verkar detta inte påverka de vuxnas syn på fotboll. T.ex Malmö FF har 3 gånger högre snitt på sina hemma matcher idag än för c;a 10 år sedan, så det finns hopp, fotboll kommer aldrig att dö.

Förresten Randolph, detta forum säger egentligen att jag har fel, här är hög medelålder, men inget intresse för sport överhuvudtaget, och det tycker jag är lite trist. Ni som läser detta och inte håller med mig, eller Randolph, tyck till, passa på att säga er mening.

:g
Nu är det bara en dag kvar till engelska liga-fotbollen börjar. Längtar ni lika mycket som jag?

Äntligen så sker det, längtat hela sommaren!
Hur tror ni det går mellan Portsmouth - Man United ikväll? Jag hoppas på Portsmouth, matcherna i början av säsongen brukar inte bli som när lagen spelat ett tag in i serien.

En annan match som är intressant är Man City - Derby, tänk om Man City lyckas vinna denna match, undra om Svennes blir populär då.

Ang. Svennis, han är ju inte den människan som visar känslor överdrivet mkt iaf. När hans lag gjorde mål, så klappade han händerna lite lätt så där, sedan var det inget mer med det, medans andra tränare hoppar av glädje
Skall man tro på Portsmouth måste man nog var en trogen anhängare av det laget, ungefär som jag skulle hålla på Bunkeflo mot MFF, tror inte Manchester bli lätta efter den dåliga inledningsmatchen.

Däremot så tror jag det kan lyckas för City, men det hänger ett orosmoln över dem, jag tänker på korruptionsskandalen med deras nye ägare. Hoppas inte det kommer att verka nedstämmande på laget.

Tips. 2 Manchester vinster.
Micke, nej visst Man UTD borde vinna. Men när man sätt det engelska klubarna starta i början av serien så är det "sämre lagen" ganska pigga i början. Att spela på Man UTD, gav väl insatsen och lite till tillbaka. Medans om Portsmouth vinner så gav det 5-6 gånger instansen.

Men visst, jag håller med dig om at Man UTD borde vinna. Men 3-1 till Everton igår, det var det nog inte så många som trodde det heller mot Tottenham, så mycket kan hända, framförallt i början av säsongen.

Nu är det så små summor jag spelar för, men det är bara roligt för spänningen skull, så igår vann jag 45 kr, visst jag känner mig rik Satsade 10 kr. Men det är bara kul att vara med och sitta och hålla på något lag.

Jag håller med dig om det om ägaren till Man City att det inte skapar allt för stora problem, men vi får hoppas på det bästa för Svennis skull

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem