Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Opera

Opera

Hej.
Jag använder ABC och laddar hem från The Pirate Bay.
Jag köp Opera som webbläsare, som har ett eget "neddladdningsprogram".
När jag trycker på att ladda hem en torrent i Opera så hittar den inte ABC, så jag måste öppna IE och kopiera adressen dit, för det hittar nämligen programet.
Alltså, är det någon som vet hur man ställer in att den ska ladda hem med ABC från denna sida?

Elias
Antal svar på detta inlägg: 6
Är det ingen som vill hjälpa?
varför inte spara torrent filen till hårddisken?
Jag är ledsen Elias att det inte är någon som har svarat dej.
Men det kanske är så att vi inte riktigt förstår poblemet riktigt.

Har jag förståt det rätt att när du kör opera så kan du inte ladda hem en fil från den adress du får. utan att du måste kopiera den till IE och tanka hem den via IE

är det så?
mvh /göcke
Annons
Nej, inte riktigt.
När jag laddar hem filmer, musik m.m. så använder jag BitTorrent. Hemsidan jag laddar hem från är ThePirateBay
och programet ABC. (Ni vet väl hur det fungerar...)

Problemet är att jag surfar med Opera. Opera öppnar inte ABC, som jag vill ladda hem med, utan det kommer upp en ruta som säger att Opera inte hittar programet.
Detta medför att när jag surfar med Opera, och hittar en fil jag vill ladda hem, måste kopiera adressen där filen ligger och öppna ett nytt IE-fönster, kopiera in adressen där och sen klicka på filnamnet. Då laddas filen hem med ABC, som jag vill.
Problemet är alltså att Opera inte hittar ABC, som jag vill ladda hem med.
Hur fixar jag så att Opera hittar det?
copy+past

varför inte spara torrent filen till hårddisken?
Men måste man inte ha program för att ladda hem där ifrån?
Och även om man inte måste det så är det bra, så man kan pausa, ställa i kö och göra andra inställningar.
Dessutom kan man inte seeda då, och det är ju det som det bygger på, att alla seedar.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem