Hej!
När datorn går igång, möts jag av ordet "välkommen" . kan jag själv lägga in egen text där?
Nån som isåfall vet var? Regedit? Jag kör XP home..eller nåt sånt.
/Zap
När datorn går igång, möts jag av ordet "välkommen" . kan jag själv lägga in egen text där?
Nån som isåfall vet var? Regedit? Jag kör XP home..eller nåt sånt.
/Zap
Antal svar på detta inlägg: 7
Ingen?
Göcke? EZ? Rob? mfl? (utan inbördes rangordning)
nä, såklart ni alla (som jag) har semester.
jaja... en kul grej hade det varit iallafall!
Med hopp om ytterligare tre veckors sol!
/Zap
Göcke? EZ? Rob? mfl? (utan inbördes rangordning)
nä, såklart ni alla (som jag) har semester.
jaja... en kul grej hade det varit iallafall!
Med hopp om ytterligare tre veckors sol!
/Zap
Zaphod , om du tror att en text ligger i registret så kan du söka den texten
men i detta fallet ligger den i ett antal filer och bilder som laddas in vid inloggningen.
men jag har de inte på rak arm just nu
men i detta fallet ligger den i ett antal filer och bilder som laddas in vid inloggningen.
men jag har de inte på rak arm just nu
Mmm.. körde en sök i registret på "välkommen", men fick ingen träff.
Därav denna ..sista utväg..typ!
Hoppas någon vet sisådär ungefär var den finns, och om den är redigerbar.
/Zap
Därav denna ..sista utväg..typ!
Hoppas någon vet sisådär ungefär var den finns, och om den är redigerbar.
/Zap
Annons
Zaphod: Detta är väl egentligen ingen text utan en hel bild. Bakgrunden och välkomsttexten sitter ihop som en bild om jag inte minns fel. Jag lyckades byta ut denna bild i XP med nåt tweak program för några år sedan, men kommer tyvärr inte ihåg vad det hette.
Kan det vara detta. www.tweakxp.com/ - 34k - 5 aug 2007
Jag hittade det:
To change the style, open regedit and go to: HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ThemeManager
Chan
ge the "ColorName" key value to either "Homestead" or "Metallic". "Homestead" will show the title bars in an olive color. "Metallic" will show them in a silver color.
Log off or reboot to see the change.
Note: this will only work on the original Ctrl+Alt+Del log on screen, not the new Welcome screen.
To change the style, open regedit and go to: HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ThemeManager
Chan
ge the "ColorName" key value to either "Homestead" or "Metallic". "Homestead" will show the title bars in an olive color. "Metallic" will show them in a silver color.
Log off or reboot to see the change.
Note: this will only work on the original Ctrl+Alt+Del log on screen, not the new Welcome screen.
Sida:
Skriv ett svar
Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.
Logga in eller klicka här för att bli medlem