Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Mejl - pgm som visar att det öppnats

Mejl - pgm som visar att det öppnats

Finns det något program som visar att ett mejl öppnats? Jag är inte ute efter ett så kallat "läskvitto" i Outlook Express.
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

öööh alla mail program ser man väl om man läst ett mail i?
Vill se om mottagaren öppnat mailet utan att använda "läskvitto" - nyfiken strut...
Hmmmm. Detta låter besvärligt. ett klart intrång i nån annans dator om det nu skulle finnas ett sådant program. Betänk nu att ett så kallat läskvitto inte på något sätt indikerar att mottagaren läst eller ens öppnat mejlet, utan endast bekräftat att han/hon tagit emot det. Ett program som talar om när ett mejl öppnas kan ju bara att komma att liknas vid ett virus eller en trojansk häst. Den som skicker ett sånt mejl till mig kommer att få det hett om öronen kan jag lova.
Annons
Håller med dej Bosse , Plumpen det sjystaste är är ju att be motagaren att returnera ett mail på att hon/han har läst det.
att man så att säga ber snällt att hon/han gör det.

mvh / göcke
asch, tänkte inte på så sätt... men ni har rätt - det räknas som väl som virus. man kan juh inte tvinga folk läsa mail men ibland vill man veta om de fått det i alla fall. tack för hjälpen.
Hej dunderklumpigt du får gärna använda dig av ett alias det räcker,
annars så vill jag bara tipsa dej om att om du sänder iväg ett mail som inte motagarens mailservern känner igen så i de flesta fall så returneras ett mail från den servern ,som talar om att det inte fanns någon motagare eller att mail-lådan är full.
så man kan nog med fog säga att får man inget negativt kvitto så har mailet gått fram.

hjälpte det dej Plumpen, tyckte att Plumpen var ett bättre alias.
Välkommen till IS föresten
mvh / göcke


När man skickar vykort,kan man få bekräftelse på att mottagaren har öppnat,och förhoppningsvis läst det.

Mitt förslag:Skicka vykort,så vet du,till och med vilken tid
mottagaren öppnade din hälsning.


Plumpen!!!!!!


Adress:www.roligakort.nu
Eller så använder du den gamla hederliga telefonen =D
Leif, hur går det till? jag har aldrig hört talas om det.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem