Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Baka hemma eller inte

Baka hemma eller inte

Ikväll var jag bortbjuden till en yngre familj. Kaffe och kanelsnäckor i all enkelhet, kunde inte låta bli att kommentera kanelsnäckorna, sa att jag tyckte det är en otrolig skillnad på köpta eller hemmabakat.
Min förvåning blev stor när de berättade att de var djupfrysta och köpta i kvartersbutiken, 20 st för 29.90, och värmda i ugnen..

Undrar om det verkligen är lönt att baka själv, jag har aldrig bakat någonting, har du?
Antal svar på detta inlägg: 10
Ja, Micke03 det finns jättegoda djupfrysta bullar med antingen kanel eller kardemumma.
Vet inte om det är reklam om jag skriver att de bullar jag menar kommer från Findus!
Många ggr lönar det sig inte. Det blir ju inte billigare i alla fall. Och som du skriver, hittar man ett gott märke i frysdisken så varför inte.

Jag brukar köpa Apfelstrudel på Lidl. Den är kanon med lite vaniljsås eller bara grädde över.

EZ
Jag bakade mycket tidigare, men nu köper jag också de djupfrysta bullarna som finns. De djupfrysta weinerbröden är också goda. Däremot så bakar jag sockerkaka med banan, det är mumma!

Apfelstrudel med vaniljsås, det låter gott. Det måste jag testa.
Annons
Det finns en strudel med kvarg också. Tycker dock att apfelstrudeln är bättre.

EZ
Jag köper ibland halvfabrikicerade bullar, men inte går dom upp mot hembakat inte. Dessutom vet man alltid vad innehållet är när man bakar själv . Inga syntetiska tillsatser typ E224, eller vad det nu heter. Dessutom blir smaken bättre. Åtminstone när jag bakar. Men, men - smaken är ju som baken.
Rätt utrustning och stor familj ja, då lönar det sig , och även mjuka kakor (sockerkaka m.m.) det lönar sig.Men det är ju roligt också så det behöver kanske inte alltid bara vara lönande. Eller hur?
Jag tycker det är så roligt med all disken efteråt. Sedan sätter jag mig i min
favoritfåtölj och ser om alla brännsåren. He,he!!
Ja Du leiake. Den är ur trisst!! Men ibland sätter jag gubben på att städa upp efter mig. Något ska han ju göra när han får nybakat till kaffet. Inte sant ? Är man 2 så ska det delas på allt.
pensionär!!

Jag läste" Ibland sätter jag på gubben ". Tänk så galet det kan bli.
Ja det va´illa det , men,men ja,ja,!! Du borde satt fler efter!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem