Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Har du någon Fobi

Har du någon Fobi

Jag har och har haft en nästan panisk fobi för spindlar. Skulle jag se en spindel i min lägenhet, får jag nästan panik, och jag skulle under inga onständigheter försöka fånga den,eller döda den, så nära skulle jag aldrig gå. Lösningen i de flesta fall är min granne, som hjälper mig att få ut den. Första gången jag pratade med henne var det väldigt pinsamt, och hon har alltid sagt att hon förstår mig.

Nu vet jag varför hon har varit så förstående. För några veckor sedan ringde hon på min dörr, hon såg alldeles förskräckt ut när hon talade om att hon hade en fågelunge på balkongen, och att varken hon eller hennes boy-friend vågade sig ur för att lyfta den över kanten.

Undrar hur vanligt det är med sådana här egentligen löjliga föbier.

Har du någon?
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Stora folkmassor och höjder e mina fobier...

/P
Höjder, trånga utrymmen ,ormar och spindlar!! FY,FY!!!
Om jag har fobier, jisses Amalia.
Livrädd när gubben håller på med elinstallationer. Eller när han klättar på taket, jag får svindel fast jag står på marken.
Spindlar är äckligt men jag klarar av att ta ut dom om jag måste.
Annons
Flygfän.... fåglar ,fjärilar......mår väldigt dåligt när dom är i närheten av mig.
Hundar är läbbiga... och hundägare som säger, "Nä men den e ju så snäll, vill bara hälsa !"
Breeze!!

Det trodde jag inte om dig. Rädd för hundar. Kommer det en schäfer rusande emot en så blir alla rädda. Men 99% av alla hundar är ju ofarliga.
Men man vet inte.

Häromdagen gick jag förbi en tomt med staket. Innanför stod en arg hund och skällde på mig. Sedan satte han full fart ut genom en garageinfart och
flög fram mot mig. Hick!! 2 dm från mig vek han undan. Matte kom rusande
Jag sa: Den idioten får du inte ha lös. Jag skall polisanmäla detta. Hon börjar att skälla på mig. Hundägare är "knas". Helknas!!!!

Vågar säga detta för jag har varit ägare till 20 hundar minst. Men dom som anfaller folk skall man avliva på "studs".
Tror inte det är fel på hunden Leiake, snarare är det väl så att man skulle ta hunden ifrån ägaren, har man inte intresse av att fostra sin hund, då skall man inte ha en.
Micke03!!

Såg du inte att jag har ägt minst 20 hundar. Jag har avlivat 2. Det finns hundar som är hopplösa. Tro mig.

En psykisk störning helt enkelt. Inget att göra åt.
Att ha en Fobi för något går att bota sägs det men det kan ta tid. Är man rädd för hundar räcker det inte att säga den är inte farlig!Det är bara för hundägaren att inse det .Ta´bort hunden!! Det Micke säger ,är rätt det är ägarens fel inte hundens!
Gillar inte höjder! Inget mer tror jag.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem