Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Ung idag

Ung idag

En fråga jag ofta funderar över är vad ungdomar har för vyer angående framtiden.

Ni som håller på att bilda familj t.ex, hur ser ni på möjligheterna att köpa hus eller lägenhet, antagligen har ni studieskulder, och ni skall i storstads områdena antagligen betala ett par miljoner för att köpa en lägenhet, jag kan inte förstå hur det går ihop, hyresmarknaden har ju sprungit iväg långt mer än lönerna, jag känner att det nästan är en omöjlighet, om man inte har förmögna föräldrar, och det kan ju inte kännas roligt att inleda ett familjeliv med en skuld på några miljoner.

Vad tror ni om framtiden, vad kommer att kunna bli bättre, och vad vill ni skall bli bättre, tror ni någonting kommer att bli sämre.

Jag känner väldigt för alla unga som växer upp, vi gamla klagar på att det var bättre förr, och det stämmer till viss del, om ni om 30-40 år tycker detsamma, så undrar jag hur ni har det då.

Lycka Till!
Antal svar på detta inlägg: 1
Jag tillhör också den gamla "GODA" tiden. Ungdomen idag kan få det svårt , men änndå syntes det mer skillnad på välbeställt hem och mindre s.k. bemedlade när jag växte upp, än det gör idag .

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem