Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Grilltider

Grilltider

Nu i dessa grilltider, hur funkar det hemma hos er??
Är det "gubben" som står vid grillen och ni kvinnor springer och servar honom?? Ni gör bakpotatis, sallad olika såser, dukar och tar fram alla grejer så att "gubben" kan grilla?? Häller ni upp grilldrinken också??

Vem får berömmet om att maten är gudagod!! "Oftast"gubben"
Ja jag säger då det. Vad vore ni gubbs utan oss kvinnor??????????

Antal svar på detta inlägg: 4
Jomen. Här står gubben vid grillen och han gör det dessutom ganska bra. Frun vägrar. Själv häller jag dock upp min öl eller rödvin och jag fixar nog en hel del av maten också.
Jag tror att vi är ganska jämlika, jag och kvinnan
Precis! PerAsk! Så funkar det här också. Jag förbereder, han färdigställer! Iövrigt delar vi, jag dukar,han häller upp det drickbara. Inga konstigheter. Så vi behövs båda två.
Måste väl erkänna att det är jag som får rosorna för grillningen å lite som Joanna säger med de övriga sakerna så får man service till det. Men när det gäller grilldrinken så är den för det mesta tillsammans. Vi börjar med en drink när grillen tänds. Men sen är det ju så att grillningen måste passas å då hinner man inte med tilltugget.
Jag tror att jag tillhör skaran som började grilla, i början av 60-tal för jag och min kompis fick alltid be chakuteristen att skära en bit av skinkan för att vi skulle få det som idag kallas för flintastek. Sen har jag förpestat många campingplatser med att grilla de fetaste bitarna, gärna lite halvrökta saker för dom osade mest kring grillen. Det skulle gärna vara lite fläskigt för vid grillning blir det som gele å slinker så gott ner i halsen,,, Gick många, många år när frugan frågade vad det var för geleaktigt på flintasteken,,men det är ju grillarens smakbitar det..man måste ju kolla om det är färdiggrillat. Är samma sak med kassler brukar ju bli en liten oval kant vid sidan,,,finns inget sådant när det läggs upp på uppläggningsfatet,,det är ju smakbiten det,,,*s*
Annons
Ojdå! I början av 60-talet grilla vi på sin höjd korv, i eldbrasa. Flintastek m.m. ska i min smak inte vara mycket fett på. Så orättvist att bara Du får beröm, påpekar Du inte då att din äkta hälft gjort det mesta?

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem