Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Di barna di barna

Di barna di barna

Visst är de underbara med sina kommentarer.

En hyllning till mor- och farföräldrar
En nioårig kanadensisk skolflicka skrev en uppsats över ämnet ”Vad är en mormor?”
”En mormor är en tant som inte har några egna barn och därför tycker hon om andras småflickor."

Antal svar på detta inlägg: 7
Joanna, jag har ett (oäkta barnbarn) som bor i Stockholm. Han träffar ytterst sällan sin farmor, och när han fick frågan en gång om vad är en farmor, så sa han "en tant som bor någonstans som ger mig pengar ibland".

Tycker din version var härligare.
Underbara Micke03 var så snäll, använd inte ordet oäkta om barn.
Förstår vad du menar, men jag kommer nog aldrig att skriva så om barnbarnet som vår adoptivdotter har, där är ju hellre inga biologiska samband.
Ingarm, jag har också en adoptivdotter....från Indien! Jag förstår din reaktion.
Annons
Jag ber er båda om ursäkt, det var mycket oövertänkt, skall uttala mig med mer respekt i framtiden. Ville egentligen säga att jag inte är far till barnet, men det var klumpigt.

Förlåt
Micke kalla det BONUSbarn. Det har jag 2 st + 4 st. BONUSbarnbarn.
Min f.d. man är död,och när min dotter och mitt barnbarn var vid graven,så förklarade min dotter att det var hennes riktiga morfar som låg där. Min sambo är för henne morfar. Efter en stunds tystnad sa flickan Vilken tur att inte mormor är död för jag har ju´bara en mormor!
Ja jag är ju frånskild och fader till ett " plast barn"Ja jag vet att vi inte skall säga så
Men jag och min nya fru har en underbar dotter som vet att hon är "adoptiv barn" eller plast dotter? . konstigt namn och företeelse. Men iallafall så säger hon hon helt plötsligt en kväll "vilken tur att jag har dig som pappa och ingen annan som jag inte vet?" Jag tror ju att du är den som skapar alla andra barn som inte har en pappa?
Ja vad skall man säga efter en sådan bekännelse.
Jag bet ihop och och tänkte på alla barn som inte har en far pga. olika anledningar. Och nu väntar vi ett barn i den nya konstellationen. Och hur rörigt kommer det inte att bli?



Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem