Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Trafikskadade

Trafikskadade

Kollade statistik om trafikskadade körkortsinnehavare. Där framgick det att 12,3 döda män av 10000. 2.18 döda kvinnor av 10000.

Dessa 2,18 kvinnor( 0,18 är dom med stora tuttar) tror jag har blivit ihjälkörda av män på ett övergångställe. He,he!!

Denna statistik visar tydligt att kvinnor är försiktigare i trafiken. Men för att inte bli mördad av manliga medlemmar på IS vill jag framhålla att jag känner mig osäker när jag åker med kvinnliga bilförare. Dom verkar så osäkra så man får inget förtroende. Det är bara så. Som bilhandlare har jag åkt med många.
Antal svar på detta inlägg: 5
Min fråga Leiake är den här, och det gäller så väl kvinnor som män-

Är det inte så att de som kör överdrivet försiktigt syns inte i olycksstatistiken, men det gör de som råkar ut för denna ofta farliga försiktighet.

Kvinnor är försiktigare i nästan alla situationer. Det måste du väl ha lärt dig gamle man. Naturen är sådan.

Tittar inte du på fotboll, förresten?????
Paus i fotbollen Leiake.

Jag menar att oavsett vem som kör bilen framför dig på en bra 70 väg, och som håller 65, så nog blir du irriterad efter en stund, och då gör du en omkörning, som du inte hade behövt om trafiken flöt i 70, det är det jag menar med att om man är för försiktig, så kan man förorsaka olyckor
Annons
Förstår vad du menar! Men man kan faktiskt bli bötfälld om man inte håller normal trafikrytm. Så det kan vi förmedla till alla gubbar och kärringar. Håll farten!!!! Eller gör som jag. Sälj bilen!! Micke skrota din. Den har ju ingen katalysator. Tänk på att den kostar 30:-/milen. Miljöbov är du oxå!!!!

Dom yngre behöver vi väl inte informera. Idag så for det förbi en moped i
"bergis" nära 100km/tim. Det var det värsta jag varit med om. Kom ihåg att när jag hade min " moppe " så fick jag bara upp den i 70 km/tim. He,he!!
Kvinnor är Förnuftigare , Förståndigare och något lite mer Försiktigare i trafiken!! Kanske är det därför statestiken ser ut som den gör?

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem