Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Så kan det gå

Så kan det gå

Ikväll fick våra killar en tråd att avreagera sig med. Övriga trådar har stått helt stilla! Men Flickor var har ni tagit vägen? Eller .
Antal svar på detta inlägg: 10
Jag är här!!!
Vad ska vi hitta på för intressant tråd??
Om jag förstått det rätt, så har vi många som fött barn av er.

Hur upplevde ni det, var det mycket smärtsamt, födde ni enligt beräknad tid,
hade ni bra stöd av er man eller sambo, drabbades ni av det där traumat efteråt, som jag hört talas om, nämligen att ni stötte barnet ifrån er, har ni adoptivbarn, och hur jobbigt och hur lång tid tog det.

Här finns hur mycket som helst för er att berätta, och som vi män inte har en aning om, så kör på!
Du e´la´go´Micke! Det vore ju en perfekt tråd för oss mödrar att ta tag i, men kanske lite intim så här på Forum?
Jag har fött två barn en flicka och en pojke,Flickan född -65 föddes på gammla KK 2 i Göteborg . Där fick inte fadern vara närvarande han skickades hem ,med orden vi ringer när det är klart.
När läkaren skulle titta på mig frågade han först barnmorskan Är hon fullgången? Jag kännde mig som ett avelsdjur.
Barnen fick vi in till oss bara vid amning. Det var stor skilnad bara tre år efter då på KK1 därfick mannen vara med fram till det var dags för förlossningen sen var det stopp.Inga större komplikationer, vid någon av födslarna.
Annons
Det kanske vore på sin plats att ändra rubrik på tråden. Vad sägs om" Oss mödrar imellan"?
pensionär , varför inte starta en sådan tråd eller liknande
Jag är också kvinna och har fött 2 barn, men jag tycker det är totalt meningslöst att diskutera förlossningar o dyl. Det brukar alltid bli så att det blir en typ av "tävlan" vem som hade den j-ligaste förlossningen. Finns det inget annat att diskutera så låt bli! Jag minns när man satt bland andra mammor när man hade barnen små. Dessa historier, den ena värre än den andra, var absolut inte till gagn för någon.
Det är ju djupt tragiskt om vi kvinnor ska behöva ha speciella kvinnoämnen att diskutera. Nej, låt oss delta i alla diskussioner - naturligtvis under förutsättning att vi har något vi vill framföra.
Jag har inte sett att männen har några speciella "mansämnen" som dom diskuterar.
Bra babo!! Kom igen med ett förslag . Men visst har männen det. Trotts det har jag försökt blanda mig i deras trådar/ ämnen också.
Men varför behöver det bli en tävlan? Vill Du inte tala om förlossningar så kanske Du har någon annan upplevelse som mamma Du kan tala om. Snälla var inte så negativ till kvinnans roll. Den skiljer sig en hel del från mannens, i mångt och mycket!
Gillar den här sidan för alla trevliga människor som finns här, oavsett ålder kön. Det är ju bara att skriva,är det intressant svarar jag på dem,men allt kanske inte tilltalar just mig. När jag kommer på en tråd skriver jag i alla fall för alla.
Syren.
Syren håller med dig ingen ska vara utestängd från någon tråd. Grejen var bara en liten tråd att byta erfarenheter vilket även våra gubbar kan ha´. Förslaget kom från allas vår Micke, vi får se om det kan bli något att ha´annars får den bara dö ut.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem