Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Motionerar du

Motionerar du

Undrar hur pass utbrett det här med motion är. Ser man inne i städerna så är där många som springer, går med stavar, stretchar i parkerna, men jag tror ända det är en bråkdel av alla som kontinuerligt utför någon form av träning.

I min bekantskapskrets skyller man på åldern, men det är bara undanflykter, själv cyklar jag som många vet, nu på sommaren 20-30 mil i veckan, dessutom när det är varmt i vattnet som nu, så simmar jag 500 meter om dagen.

Denna motion innebär för mig att jag kan äta vad jag vill och hur mycket som helst, utan att gå upp i vikt, kan bara ana hur jag sett ut om jag ätit lika mycket utan att motionera. Senaste läkarundersökningen för en månad sedan fick jag reda på att blodtrycket var som hos en tjugoåring, eller som läkaren sammanfattade mitt hälsotillstånd, en 68 åring i en 40 årings kropp.

Många säger att det ät tråkigt att springa eller cykla på egen hand, jag kan lova er att det finns klubbar, som bara väntar på att få er som medlemmar, ni får en härlig gemenskap, och jag kan lova ni kommer att må bättre, kanske inte första veckan med träningsverk o dylikt, men sedan. Dessutom kommer du att känna en härlig tillfredsställelse.

Skulle vara roligt att veta vad just du håller på med, och varför du valde just ditt sätt att motionera
Antal svar på detta inlägg: 5
Som direktören sa :"Ibland får jag en sån lust att springa och jogga lite, men då brukar jag skicka springpojken"
Men Vargo då!! Du är dig lik.

Jag satte som löfte till mej själv när jag slutade röka den 15 april att jag skulle börja med promenader istället för nikotinet. Det har gått jättebra hela tiden tills för en vecka sedan då ryggen satte stopp. Jag har skaffat nya skor men det hjälper inte.
Jag försöker att gå en rask promenad på cirka 7000 steg 4 ggr per vecka.
Jag vill helst gå ensam, passar på att rensar hjärnan då!

Sen dansar jag Linedance, 2 ggr per vecka. Ja, inte nu på sommaren, men det startar i september igen, Linedance är svettigt, jobbigt men jättekul!!!

När jag dansar eller går då vill jag svettas, då får jag en kick!!!Knasigt eller???

Föresten så är det Linedanceparty ikväll, från klockan, 18.00 - 22.00.
Som du vet Joanna, så håller min dotter också på med Linedance, och det kan jag intyga att det är jobbigt, hon är genomsvett efter programmet är slut.

Bra motion, ock säkert roligt!
Annons
Jag går varje dag cirka en halv timme. Räcker än så länge.
Hej

Jag går och/eller cyklar vart jag än ska. Nu är det bärtider och då cyklar jag. Jag känner mig så fri på cykeln. Någon bil har jag inte och vill ingen ha. Bara en massa besvär. För att inta tala om miljöbov. Det finns ju för sjutton folk som tar bilen 200 meter för att handla. Bekvämlighet! Om jag har tid så går jag ca 1 mil om dagen. Det håller sjukdomarna borta och man blir klar i knoppen. Det är sällan man ser folk som söndagspromenerar nu för tiden. Synd tycker jag.

millep

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem