Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Är man trött på livet

Är man trött på livet

Satsningen på dom hemlösa blev ju ett fiasko i New York. Jag fattar ju att detta med att försöka göra tillvaron dräglig för hemlösa är meningslös. Dom vill inte. Helt enkelt.

Om man skall vara nykter för att få tillträde till ett härbärge. Då vet dom styrande inte " vad törstig är ". Dom skulle gå på kurs. Dumskallarna.!!

Att få en lägenhet är alla uteliggares dröm. Men dom har kompisar som oxå vill hälsa på. Då blir det livat och glatt. Grannarna storknar. Vräkning!!

Bygg ett stor hydda i skogen med värme utanför varje samhälle. Ge dom gratis Explorer så mycket dom vill ha. Det är min medicin. Har jag fel.???
Antal svar på detta inlägg: 10
Det räcker väl med T-dojja åt dom.....
Emans!! Snåljåp!!

Ju mer jag tänker på denna misär som dom hemlösa lever,desto mer förundrad blir jag över att dom inte tar livet av sig. Kan ni fatta att dom kan ligga i trappuppgångar i flera år, utan att kunna borsta tänderna varken morgon eller kväll.

Hade jag tillbringat en natt i en trappuppgång, så hade jag " stendött " efter en natt. Dom måste vara levnadskonstnärer. Arma ,människor!!!
Annons
leiake! Både och, för alla hemlösa är kanske inte alkisar, det kan ligga mycket annat bakom också.
Många av dessa uteliggare är mentalt störda, som du säkert vet Leiake. Här i Malmö finns en man som påstås ha ganska mycket pengar, han har bott i en park i Malmö innerstad under en bro i säkert 10 år. Han har blivit erbjuden lägenhet vid ett flertal tillfällen men avböjt. Han säger sig trivas med sitt liv.
Det är nog inte så lätt att ta sej ur missbruket!!!!!!!!!!
Jag har en bekant som säger att de hemlösa vill vara hemlösa!!!!! Vi ska nog vara glada att vi inte sitter i deras situation. Ingen vill väl bli alkoholist utan både arbete och bostad. Det ligger oftast mycket tragik bakom. I de flesta fall. Tror jag i alla fall.
Jag hade en halvbror som var periodare, att han klarade sej så länge berodde på att han hade en sambo med stort tålamod som höll honom i strama tyglar.
Men han söp ihjäl sej i alla fall. Han var görsnäll den brodern!!
Joanna!!

Du skriver " görsnäll ". Det är ju göteborgska.???????
I Norrköping använder vi ofta görsnäll, görgo, görgott.
gör ni?
Vargo, jag älskar din humor

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem