Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Företag och mail går inte ihop

Företag och mail går inte ihop

Är det nån som kan förklara varför en del företag har E-postadress men kategoriskt vägrar att svara på mail? Kanske något som drabbar bara mej?En av tio svarar, om man har tur. Alla storlekar på företag,fast det verkar som dom små är något bättre.I samband med konvertering från olja till pellets så skickade jag 12-15 mail till olika företag angående deras produkter. Fick svar från 1 (en!).Inga svar heller från t ex Panda,Fortum och nu senast i raden Mobilpunkten. Fått en faktura från dem som inte stod annat än summan och "1 styck"! En styck vaddå? Skickade mail flera gånger men inget svar. Till slut måste telefonen fram. Hamnade i kö, naturligtvis. Kön bestod av 4 samtal. Detta faktum upprepades tills man var på vippen att lägga på. Dessa 4 tog nog nästan 20 min att avvverka och äntligen var det min tur.En mycket fåordig kille svarade . Hann knappt tala om vad jag ville innan han frågade om summan. När jag hade talat om det så fick jag reda på att det var frakt! På vad , undrade jag. En mobiltelefon som är på väg! (Skulle få en sån p g a flytt av tele abbonemang).Denna skulle då ha varit på väg i nästan två månader! Antagligen går den själv och kan ha gått vilse! Efter att han sagt det så var det "Nu vet du det ! Hej då och tack för mej!" ! Det är vad man kan kalla kundvänligt bemötande! Jag vet inte vilket som är värst: Ett sånt bemötande eller att dom inte svarar alls?
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Hviktor, jag har ingen större erfarenhet av hur företag behandlar mail, men däremot så har jag haft mycket kontakter med myndigheter, och där måste jag tillstå att det fungerar väldigt bra.

Rent allmänt så tycker jag att om ett företag anger e-mail som en kontakt möjlighet, då är det deras absoluta skyldighet att svar. Tror nog att jag i ett sådant fall hade kollat upp om de har en PR avdelning, och tagit kontakt den vägen.
en av anledningarna att de inte svarar, kan vara att de säljer via ÅF
hviktor!!

Nämn ett par företag som inte svarar. Du måste skriva till kundtjänst. Något annat går inte. Det sorteras bort som spam i deras server.

Får jag 2 st. företag. Så skall vi kolla hur länge det dröjer innan dom svarar.

På tal om telefoner. Jag skulle få en trådlös av Telia om jag förlängde min bindningstid 12 månader. Det var den 15 Juli. Jag väntar än.

Men nu blir det nog bättre när Igel fick sparken. Ha,ha,ha!!!
Annons
Missuppfattning Leiake, det var Hviktor som hade problem, men han läser säkert ditt svar, så du kan få vad du vill ha!
Leiake!
Du har ett par-tre företag i mitt första inlägg:Panda (PCM), Fortum och Mobilpunkten. Samtliga tre svarar automatiskt att dom fått mailet och tackar för det, men det blir inget mer! PCM t ex har väl gått två år sen första försöket. Det är nog tänkt som så att " Den jäkeln ger nog upp om han inte får svar!" Det fungerar ibland, så att dom får vara ifred och pyssla med vad dom önskar.
hviktor har de då teknikst sett inte svarat på ditt mail om du får det svaret? :)

Och du svara inte på leiakes frågaom vad du maila för adress. maila du tex VD gällande frågor som kundtjänst ska svara på ja då kan du ha blivit bort sorterad ellerhar du tagit in i din beräkning att det är semestertid nuoch du har milat fel adress och den personen äriväg på en jorden runt resa. Eller att du skrev så otrevligt i mailet att ingen vill svara dig?
hviktor använde du dig av denna mailadress hos panda
privat.support@pcm.se

och gäller det licenser
kundtjanst@pcm.se

på fotums websida har du ett mailformulär
http://www.fortum.se
de svarade mej samma dag på min fråga.
Eftersom de flesta som svarar tycks vara för företagens sätt och anse att det är jag som gjort fel eller uttryckt mig otrevligt,så lägger jag ner detta ärende från och med nu.
Tack !
hviktor!!

Det är det dom räknat med. Hur många ledsnar inte i dessa tekefonköer samt att vänta på mailsvar.

Är man riktig illa ute och behöver hjälp, så är kontakten med " ångbrev "
det enda tänkbara. Detta kan adresseras till VD. Då kommer det ett svar nästan på momangen.

Hade ett ärende som var angeläget. Direkt till VD. Hans sekreterare ringde
upp mig dagen därpå. Undrar hur hon fått mitt telefonnummer. Hade skrivit under med
endast min namnteckning. Men den är tydligen läsbar.
hviktor , nu ger du upp för lätt, jag är inte för företagen som är dåliga på att svara, men det är viktigt hur du har kontaktat företage.
skickar du mail så är det som de har nämnt tidigare , viktigt att de kommer
i rätt brevlåda på företagen.
har de inte svarat så har jag försökt med telefonen.
det kan ju vara så att man får en direkt treff till en person den vägen.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem