Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Problem med engelska fotbollsresult

Problem med engelska fotbollsresult

Jag har lagt upp en fil för varje engelskt premier leaguelag. Här fyller jag resultaten vartefter matcherna spelas t.ex. idag Manchester C - Manchester Utd 070819 H 1-0.
När jag skriver lagets namn och datum är allt just, men när skall skriva H(för hemmamatch) kommer inte varje gång men tillräckligt ofta för att vara störande mej upp ett Microsoft Office Word som säger: Autokorrigeringslistorna för Tyska är inte tillgängligga. Den här funktionen är inte installerad för tillfället. Vill du installera den nu?

Sen följer en massa olika upplägg som till slut mynnar ut att det inte går att rätta till felt. Och sist kommer upp att det beror på fel 1706.

Dessa problem klarar jag inte av finns det någon av er alla snitsare som varit ute för samma problem. Hjälp mej.
Antal svar på detta inlägg: 7
skriver du detta i ett word document eller i exel eller var befinner du dig.
gör du det i en tabell, eller hur gör du??

jobbar du i tabellform så kanske du skall lägga in en eller två kollumner till
Hej Göcke.
Jag skriver i ett word document.
Ställer upp det så här:

Manchester City
2007-8

Derby 070815 H 1-0.

Manchester Utd 070819 H 1-0.

West Ham Utd 070811 B 2-0.

(Jag ställer upp matchdata rakt under varann men det återger inte utskriften här).
om du inte använder exel , så skapa en tabell i word och sätt in datat i.
typ så här

http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/02911.jpg
Annons
Hej Göcke och tack för tipset.
Men nu kommer tre frågor till.
1. Var får jag tag i rutindelningen?
2. Kan jag i den ändra höjden på rutorna?
3. Kan jag i den ändra längden på rutorna?
I exel vet jag hur man gör.
Starta Word tryck på F1 för hjälp.
Annars kanske denna lilla hjälp räcker



Skapa tabeller
I Microsoft Word kan du skapa en tabell på flera olika sätt. Vad som är bäst beror på hur du arbetar och hur komplicerad tabell du behöver göra.

Klicka på det ställe där du vill skapa en tabell.
Klicka på Infoga tabell i verktygsfältet Standard.
Dra för att markera önskat antal rader och kolumner.
Du kan också göra något av följande:

Använda kommandot Infoga tabell

Följa instruktionerna nedan om du vill bestämma tabellformat innan du infogar tabellen i dokumentet.

Klicka på det ställe där du vill skapa en tabell.

På Tabell-menyn pekar du på Infoga och klickar sedan på Tabell.

Under Tabellstorlek markerar du antal kolumner och rader.

Under Autopassa väljer du alternativ som justerar tabellstorlek.

När du vill använda ett fördefinierat tabellformat klickar du på Autoformat.

Markera de alternativ du vill använda.

Skapa en mer avancerad tabell

Du kan skapa en mer avancerad tabell, t ex en som innehåller olika stora och olika många celler eller olika många kolumner per rad.

Klicka på det ställe där du vill skapa tabellen.
På Tabell-menyn klickar du på Rita tabell.
Verktygsfältet Tabeller och kantlinjer visas och pekaren ändras till en penna.

När du vill ange de yttre tabellgränserna, ritar du en rektangel. Rita sedan kolumn- och radlinjerna inuti rektangeln.


När du vill radera en kantlinje eller flera kantlinjer klickar du på Radera i verktygsfältet Tabeller och kantlinjer och sedan på den kantlinje som du vill radera.
När du är klar med tabellen, klickar du i en cell och skriver sedan text eller infogar grafik.
Obs! Håll ned CTRL om du vill använda automatisk figursättning när du ritar tabellen.

Skapa en tabell inuti en annan tabell

Skapa kapslade tabeller när du utformar webbsidor. Tänk dig att webbsidan är som en enda lång tabell som innehåller andra tabeller. Om du placerar text och bilder inuti olika tabellceller kan du lättare utforma de olika partierna på webbsidan.

På Tabell-menyn klickar du på Rita tabell.
Verktygsfältet Tabeller och kantlinjer visas och pekaren ändras till en penna.

Placera pennan i den cell som du vill infoga en ny kapslad tabell i (en tabell i en annan tabell).
Rita den nya tabellen. Ange tabellens gränser genom att rita en rektangel. Rita sedan kolumn- och radlinjer inuti rektangeln.
När du är klar med tabellen kan du klicka i en cell och skriva text eller infoga en bild.
Obs! Om du redan har skapat en tabell kan du kopiera och klistra in den inuti en annan tabell.

Denna info kan man få genom att trycka F1
Tack Jojje.
Det här kommer att ta tid för mej att gå igenom men jag hör av mej om hur det går.
Göcke och Jojje.
Tack för hjälpen det börjar klarna.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem