Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Nedströms obefintlig!

Nedströms obefintlig!

Har problem med uppkopplingen,har kört Tp testet och TCP resultatet är bedrövligt , medans UDP är normalt.Och det är precis så det är.Det går inte att surfa medans det är helt ok med onlinespel.Har inte trixat med inställningar och inga virus vad jag vet om .Min leverantör ser inga problem med min uppkopling ,så jag är tacksam för förslag.Anväder xp men har inte xp:s firewall igång.Lite att gå på men nån kanske har en ide.
Antal svar på detta inlägg: 8
rova att plocka bort din router så ska du nog se att du får bättre resultat.. :)
tack för de!ett problem bara...HUR?
Jag antar att du har en router av något slag mellan modemet och din dator.

Är det en D-link så är det nog den... eftersom det inte är någe problem hos din leverantör så är det nog något du har inkopplat som pajar hastigheten... vad har du för leverantör?

Och du heter trådlöst så då har du nog någon trådlös grunka istället för sladd.. det är nog den grunkan som rä din router om du inte har flera..
Annons
Ok ,fick in dig på fel tråd hehe,mitt fel!! Har vanligt adsl modem 0.5 MED tråd,vad jag menade var att tråden/uppkopplingen är ....inte vad den borde vara.Router ,trådlöst...fattar nu . Uräkta igen
Alltså har du datorn direkt inkopplad i modemet eller har du något imellan modemet och datorn?
För då är det routern. och den som hindrar din trafik.
Inget mellan modem-dator, alltså ingen router.
Då ligger felet i din dator eller så var det bara dålig koppling mot testservern när du testa
Där satte du verkligen fingret på problemet Rob .Ska inte störa mer.Tack ändå.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem