Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Lättöl till maten

Lättöl till maten

När jag idag frågade om det verkligen var lätt- öl som jag fick till maten, så svarade dom att så var fallet. Konstigt! Jag kände mig så yr.

När jag efter 4 glas lättöl ramlade utanför deras toalett,så visade det sig att dom hade kopplat ölpumpen fel. Ha,ha!!

P.S!! Dom bjöd på mellanskillnaden.
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: «1 2

Dricker man lättöl från pump lär det ju bli minst 40 cl. 40 cl *2.25% =0,9 cl etanol = 2,25 cl 40% sprit. Ganska lugnt att köra på.

40 cl starköl 5,2 % =2,08 cl etanol = 5,2 cl 40% sprit.

Det är ganska lugnt att köra på den mängden också faktiskt om man ser till det lagliga men det är inte många som tänker på att 2 lättöl ungefär motsvarar en starköl.

Den som är skyldig till felet är ju den som bytt tunnorna men om man dricker två starköl som man tror är lättöl och blir stoppad så tror jag polisen struntar i vilka ursäkter man har. Dessutom om man är lite vaken så känner man omedelbart om man fått starköl istället för lättöl.
Det kan väl bara vara den som kör som är skyldig/ansvarig.
Finns ingen rimlighet att någon som serverar ska kunna veta vad den serverade personen ska göra efter middagen/drickandet.

Ett gott råd...

KÖR ALDRIG MED SPRIT I KROPPEN, OAVSETT MÄNGD !!

Då slipper man denna frågeställning...
Kommentar bara, jag menade givetvis att föraren är ansvarig. Men restaurangen är skyldig till själva felet.
Annons
Har inte dessa problem. Dricker bara "starkmjölk" när jag äter ute. Hemma fär jag bara dricka "mellis".
Ansvaret måste ju ligga på den som intar alkoholhaltiga drycker
att inte köra bil efter intaget oavsett om det är lättöl eller starköl.
För våran del så var vi nog till 99% medvetna om att
ölen var starkare än det vi hade beställt in.
Sen fick vi även meddelat att det var så.
Så tvivlen undanröjdes när de hade kommit på missen.
He,he!!

När ni inte hittar tändningslåset på 3 minuter. Då har ni druckit ur fel pump.

Alla måste ju känna att man blir yr i knoppen. Om man inte skulle känna det så kan man titta i backspegeln. Är ögonvitorna ljusröda. Då betyder det stopp.

Om man medvetet ser att en person, som är yr och tar sin bil, och drar iväg.
Tror att man på något vis är medskyldig i sådana fall om det händer något.

Men en bartender på en Stureplanskrog kan ju inte veta hur jag skall ta mig hem. Så i det läget får dom ansvarsfrihet. Jag säger bara SSU.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem