Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Missbruk

Missbruk

Jag har en god vän vars dotter använt heorin (rök aldrig sprutor) i många år varit på flertal behandligshem,m.m.Har sedan två år tillbaka fått behandling med METADON en dos varje dag, får nu hämta ut en veckoranson och fördela själv. Vet någon hur länge hon behöver detta? Kanske alltid eller? Har det då blivit en ny mindre farligt beroende last??
Antal svar på detta inlägg: 4
personligen tycker jag att metadonbehandling inte hjalper till att laka ock ta bort det som sitter po djupet!!namligen alla dessa kannslor som man dagligen gor ock bar po som missbrukare!!hon har ju forfarande kvar berorendet!!fast po laglig vag!!naa det ar inte kul att vara i den sittsen!!battre att behandla sej innifron ock lara sej att ta itu mrd sina kanslor som man under hela tiden dolt innom sej,men har bedovat dom med ett gift!!hoppas det gor bra for henne iallafall!MVH EN SOM VET!!
Du har säkert rätt, trollet. Hon har själv sagt att det värsta är alla skuldkänslor, vad hon gjort sina närmaste och andra som försökt hjälpa,och hon inte lyssnat på! Sedan 1,5 år har hon arbete (som känner till hennes situation) som hon trivs med och aldrig slarvat med.Så vi får hoppas att detta inte blir en behandling som medför ett nytt beroende!
Kanske är det lättare att klara sig igenom det här om man inte behöver göra allt på en gång. Jag tror inte att metadonet tar bort alla "sug" efter heroin, men jag kan tänka mig att det gör det fysiska avgiftandet lite lättare. "Små små steg i början"... Om man försöker fixa allt på en gång finns det ju större risker att man faller igenom...
Annons
lillie !!! DU är en klok kvinna! Så tror jag nog det är! Min goda vän har också tänkt så fast jag har kanske varit lite undrande.Men när Du säger det så verkar det rätt!!Ska hälsa henne att fler tror som hon!! Det betyder ju´mycket för dottern att mamman tror på att det ska bli ok.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem