Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Diskeeper

Diskeeper

Jag har haft Diskeeper installerat i min dator innan men avinstallerade det för att testa Diskeeper 11 pro. När jag har installerat det så funkar det ändå inte, någon som kan hjälpa mig att få det aktiverat? Jag ladde ner en trial version på nätet men inte den heller funkar. Jag har Win Vista Ultimate som OS i min dator. Jag har avinstallerat och även gått in på sök och tagit bort restrerande filer men det måste vara någon fil som ligger kvar ändå i datorn från den andra installationen någon som vet hur jag hittar den?

//Raj-Raj
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: «1 2 3 Nästa »

leiake!
tack för de värmande orden, men nog måste väl windows kännas lite väl klent ibland om man t.ex vill bränna till dvd-skiva en filmsnutt från "YouTube"
Vilket av windows program kan jag använda?
Och nu måste väl du leiake ändå medge att vissa winprogram som t.ex defrag, sökfunktionen och bildbehandlingsprogram lämnar mycket övrigt att önska.
alandia!!

Ta mig inte på orden så allvarligt. Klart det finns program för avancerade användare. Men jag hör inte dit. Definitivt inte.

Men för den stora massan så tror jag att Windows är tillräckligt. Jag vill upplysa våra medlemmar om att det ofta är bortkastade pengar, att köpa program som redan finns i ditt Windows.

P.S. Jag har inga aktier i Microsoft. He,he!!
leiake>
å jag som i ett svagt ögonblick trodde du var bästis med Bill Gates
Annons
alandia!!

Det är inte det lättaste att bli bästis med honom. Han lider av Aspbergers syndrom. Kan inte fatta att han har kommit så långt. Men dom har tydligen en förmåga att koncentrera sig på en sak. Då blir den bra. Rikast i världen är inte dåligt. (Tror han har åkt ner en pinne).

http://web4health.info/eu/kom/56125 - 18k

Klicka på vad vi vet om Aspergers, längs ner.
raderar ni och lägger till så mycket program, så att det blir kaos på edra hårddiskar???
Det går inte att köra diskeeper 11 längre på min dator så jag laddade ner Ultrdefrag i stället och ska testa det. Jag har rensat allt i datorn som heter Diskeeper men det funkar inte ändå och även laddat ner en ny programvara men funkar inte ändå. Jag har givit upp nu och testar Ultradefrag. Någon som har testat det och vet om det är snabbare än windows inbyggda diskfragmenteraren? Vilket är bäst av Ultradefrag eller Diskeeper? Hoppas på svar på detta och efter det så sänger jag tråden.

//Raj-Raj
Avinstallerade Ultradefrag eftersom det såg löjlig ut som program. Nu har jag O&O Defrag 10 Professional och det verkar vara ett snabbt och bra program.

Någon som har kört det och kan ge lite mer information om hur man kör det snabbast och effektivast?

//Raj-Raj
Jag testade O&O Defrag under en period men jag tyckte programmet var onödigt komplicerat och klumpigt. Sen fick jag känslan att resultatet inte var så bra eftersom datorn blev fragmenterad väldigt snabbt igen.

Jag kör med Diskeeper 10 Pro och det funkar alldedes utmärkt! Det kan int vara nån större skillnad mellan 10 och 11..så varför inte köra med den?

Micke
Leiake borde dessutom varnas för "Off topic" snack!
Tjena Micke

Jag prövade att installera Diskeeper 10 pro men det funkar inte med Vista så jag kör med O&O nu lite så får vi se nästa gång som jag formatera om datorn om det blir Diskeeper igen fö just nu så funkar det inte att installera det i min dator.

Skulle gärna vilja att någon som har erfarenhet AV O&O maila till mig en liten handbok hur det hela fungerar. Tack på förhand!

//Raj-Raj

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem