Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Förlåt min kropp.....

Förlåt min kropp.....

Läs en av´dages nyheter här på IS. Förlåt att min kropp... Så kommer alla sjuka få ha´det i fortsättningen kanske?
Antal svar på detta inlägg: 8
Va?
Joanna Läs IS Nyheter Förlåt att min kropp o.s.v.
Nyhets texten är borta nu. Men summan av det som skrevs va´,att alla har inte den kroppen som politikerna tror när de bestämmer hur sjuk man får vara, och hur länge m.m.
Annons
Jag var visst trött igår för jag fattade ingenting om någonting!!!!!!!!!
Texten är inte borta, men kanske ingen nyhet längre.

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_16965801.asp
´Ja, där va´den ju´! Visst ligger det mycket i det hon säger! Eller??
Jag vet inte... kanske en del... Eller så har jag väl haft tur i oturen. Det enda negativa jag upplevt är "mottagningen" på akut- och vårdcentraler. Alltså det initiala mötet med en sköterska, som envisas med att "inte släppa en jävel över bron". Den där nitiska människan som följer politiska direktiv och helst ser att sjuka återvänder hem igen, eftersom de förmodligen inte är så sjuka som de tror... (Det är en farlig position, som kan kosta människor livet...)

Det är nog de enda som jag upplevt som "negativa", som sett mig som "politisk inkorrekt" och där jag känt mig som om jag kom och störde dem i deras pappersarbete.
Jag har också haft tur att hamna hos rätt läkare och fin övrig personal. Men det hon beskriver är väl vad som komma skall,. där reglerna för hur länge Du får vara sjuk för en viss åkomma?

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem