Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: TV, film och musik

Film

Film

Världen i särklass vackraste kärleksfilmer i nutid ? (vuxenformat)

1. Braveheart
2 The last Mohikan
3. Titanic
Antal svar på detta inlägg: 25
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Tycker Notting Hill förgyller, och inte bara på det romantiska planet. Hugh Grant och Rhys Ifans bildar ju ett helt osannolikt skönt team. Stor humor.
Hur är det med doktor Zjivago, räknas den till nutid, i vilket fall som helst en fantastisk kärlekshistoria.
En annan väldigt vacker kärleksfilm, ja på sitt sätt kan väl kalla den så THE ROSE, med kanske en av de mest gripande kärlekssångerna någonsin med Bette Midler

http://www.youtube.com/watch?v=PIBUaMe37B8
Annons
Ingen har fel MEN kom igen!!! Vi snackar "blod,svett och tårar"!!!!!! Rött vin är rött - vackra kvinnor får en att ramla av stolen och kärleken får filmduken att smälta!!!! "Notting Hill" - "The Rose" är TREVLIGA fina romantiska kärleksfilmer men för h-vete KOM IGEN - Kvinnor o Män !! Hetta, passion!!!
Vill Du ha´blod svett och tårar: RÖTTER i den finns allt det!!!
I rest my case - I Think...Bye bye...
Ikväll kommer "Gladiator" p 5an - en annan film m passion, svek, hat, återupprättelse, dundrande kärlek!!! Vi snackar inte om att köra 120 på en 110/h - kom igen!!!
9½ vecka dårå...
Jag vet inte om den här filmen kan räknas in i kategorin "kärleksfilmer", men jag tänker på "Scorpion King" med The Rock och Kelly Hu. Storslagen är den i alla fall och rymmer både kärlek och blod, svett, tårar, förräderi och lite allt möjligt annat smått och gott.

Finns kategorin "kärleksfilmer" kvar längre? För det mesta verkar det vara antingen romantiska komedier eller action/äventyr. Väldigt sällan alltihop tillsammans som förr.

Hur långt tillbaka räknar vi "nya" filmer förresten? För jag kom att tänka på en film med Katherin Hepburn och Peter Fonda, fast jag kommer inte ihåg vad den hette.
Notting Hill är mitt bidrag...

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem