Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Dyrare försäkring

Dyrare försäkring

Det är då märkligt vad de ska sparka på de som redan har det svårt.
Läste nu att de som har betalningsanmärkningar ska få högre avgifter på sina försäkringar. Är alla lika som har betalningsanmärkningar??

Det är väl så att någon har dålig betalningsmoral, men det finns de som inte har kalkylerat rätt i sin budget, som jag, i mitt företag.

Allt såg så ljust ut, men tyvärr så uteblev kunderna och till slut så blev det konkurs. Hade enskild firma så jag får stå för allt själv.
Så nu ska jag drabbas ännu mer. Tilläggas ska att jag har ingen bil, lever på existensminimum, men hemförsäkring har jag.

Ja, livet blir inte alltid som man planerar, man får bara göra så bra som möjligt med det man fick.

Ha nu en trevlig helg alla.
Antal svar på detta inlägg: 3
Det måste väl vaje försäkringsbolag själva bestämma, sedan upp till den som vill försäkra sig, att byta bolag!Eller har de gemensamt gått ut med det?
Läste i en artikel att någon har börjat med det och då följer snart de andra efter. Läs gärna artikeln och döm själv om jag har missuppfattat det hela.

http://www.e24.se/dynamiskt/bankforsakring/did_17028379.asp
Det värsta är ju att skötsamma och betalningsvilliga människor får vara med om att betala högre premie oxå.

Försäkringsbolagen ser bara på sin lönsamhet. Går den ner så höjer dom för alla. Troligen är dom bundna till varandra i någon form av kartell. När stormarna viner, så sitter dom lugnt. Dom är ju försäkrade i varandra.

Länsförsäkringar som har mycket bönder, skulle ju gå på knäna direkt efter en storm. Måste nog fungera så, men det är ju ett olagligt förfarande.
Kartellbildning är ju ett allvarligt lagbrott.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem