Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Långt hår och barn

Långt hår och barn

Detta hände idag. Jag hämtade mitt 6 åriga barnbarn på dagis, en pojke på 6 år. Vi skulle hämta hans mamma på hennes jobb, och på vägen dit började vi prata om långt hår på pojkar.
Jag sa till honom att jag hoppades att han aldri skulle ha långt hår, för då skulle jag bli ledsen. Hans svar var att det skulle han ha, men det tar så lång tid att växa ut, så då är du död morfar.

JAJA, av barn o fyllehundar får man höra sanningen sägs det!
Antal svar på detta inlägg: 7
hehehehehe.... tack för dagens skratt Micke!!! Vilken härlig unge du har där!! Så tröstande. (tro det eller ej, men jag skrattar så tårarna rinner) Vad snäll han är! Och säker på vad han vill! Men ändå ska han trösta morfar... hehehehe
*S* ,, när min dotter va mindre och inte fick låna vissa smycken och kläder så sa hon alltid " ja men jag ärver det " ibland så såg hon verkligen ut att bara vänta på det *S* och om det va så att jag inte ville köpa nån leksak eller godis och skyllde på att jag inte hade pengar så tyckte hon att jag skulle gå och hämta pengar hos farbror banken för han har ju och jag brukade få där *S* ungar är verkligen härliga man både skrattar och gråter åt deras lustiga komentarer :)
Jag tycker att det är ojust att ge gossen dåligt samvete. Om han vill ha långt hår är det inte morfars problem och om morfar blir ledsen kan han vara det på sin egen kammare utan att gossen behöver få reda på det.

Jag säger såhär därför att jag har själv upplevt skuldkänslorna och kan säga att de inte är till nån glädje precis. Barn tar lätt på sig skulden för vuxnas beteenden. Om nu morfar en dag blir sjuk och sängliggande kan barnet mycket väl ta på sig skulden för det genom att tro att det är barnet som misshagat morfar så han blivit sjuk.
Annons
Jag tycker det är snyggt med långt hår på killar.
Tompaxox, mitt förhållande till den här lille killen ligger inte på den nivån, jag har varit hans trygghet i livet sedan han föddes, och jag skulle naturligtvis aldrig sagt något sådant till honom, om jag misstänkte att det skulle skada honom.
Det var menat som en rolig grej, och det vet jag att han uppfattade det som.
Det är snyggt med långt hår på killar. Med det ska vara välvårdat som tjejerna har. Mina grabbar hade långt hår när de var små och det var gulligt. Kul svar från ditt barnbarn Micke03
Min son har alltid haft långt hår,förutom en kort tid då jag tvingade honom att klippa sig. Han va´7 år och skulle vara med på ett brölopp klädd i kostym. Det gjorde jag aldrig om igen! Han tog inte av sig mössan mer än när han skulle tvätta håret,sov med den på också. När vi försökte trösta honom med att det snart skulle växa ut. Fick vi till svar:" Växa ut det går inte de har ju´tagit rötterna!!" Han är idag 39 år och har fortfarande halvlångt hår!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem