Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Hur billigt kan det bli att flyga?

Hur billigt kan det bli att flyga?

Hittade en sajt som presenterar olika lågprisflygbolag (http://www.lagprisflygbolag.se) och förundras över hur alla kan vara så billiga. Inte kan de tjäna tillräckligt på att sälja jordnötter? Ryanair tjänar i genomsnitt 5 Euro per resenär och lever gott på det men hur går det ihop för de andra?

Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

vad vet vi hur mycket i utgifter de har!

och du kan ju flyga i princip gratis och betala på efterätten.
vi är ju så lättlurade.

Min gammla mor ville ha en mobiltelefon idag bara för att hon
blev erbjuden en gratis ( 1:- ) på ett erbjudande.
det hon inte såg var att hon skulle betala 299kr/månad i 24månader alltså , 7.176kr i det kommer det till 12kr i faktureringsavgift ( 288kr ) eller vad det nu heter.

är det 240 st mäniskor i ett plan och de köper varsin cocacola
och vinsten är 15kr per butelj så blir det ju 3600kr
sen skall man äta ha kaffe och drika till det
det går nog att lura in ett antal i ett plan och sedan ta bra betalt för det man har,
ta alla shopkassar som de säljer
de hamnar lätt på en summa av 1000 kr per person.
när man förbeställer , godis,parfym,sprit
sen har de lotterier på planet.

det är rena tivolit, det går nog att leva på det skall du se.
Det som kostar är oftast luftrums avgift för att få flyga igenom ett vist område och så är det skatt på att landa och starta. Sedan hålla så många plan i luften som möjligt eftersom när de står på marken kostar de företaget pengar.
jag flög över ett gupp med min moped idag...helt utan kostnader =D
Annons
Och så har man ju hört vilka villkor de anställda på RyanAir har också...
Kanske är liknande på andra bolag??
Svettlöken där har du fel din moppe kostar pengar. Olja, bensin, slitage på delar allting kostar pengar..

Elias nej ryanair har sämre vilkor än de flesta men det kan hänga ihop med att de inte har något fack.

Lite info: En boeing 737 drar 2440 kg/h.
gratis kan det ju inte bli, för då lägger de ned företaget ganska snart. för ingen är väl så godtrogen att man tror att det kan bli gratis att flyga.
skulle vara min gammla mor då ;)
Tidigare har det iaf varit ett visst antal platser per avgång som har haft det billigare priset på ryanair... skulle vara ganska omöjligt att få det lönsamt om allavar det. :)
Varför finns det inget fack på ryanair? har hört någonting om att de anställs via skottland eller så och att det var därför. Men det borde väl gå att ha fack för det. dessutom hade ju några "demonstrerat", vad var det?
Ett knep är att anställa sådan personal som säger sig.
inte vara med i facket.
har man bara sådan personal så blir det genast svårt att förhandla fram bättre kolektiva löner eller andra önskningar.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem