Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Minneskort

Minneskort

Fick två minneskort av en polare. "SDRAM 512MB PC2100" står det på dessa. I burken så har jag ett minneskort "SDRAM 256MB 2700U"
Vad är skillnaden? Kan jag stoppa in minneskorten jag fick?

Är inte inte speciellt insatt när det gäller hårdvara..
Antal svar på detta inlägg: 5
Jag är inte säker men är det SD så ska det fungera , det minneskortet du fick av din kompis är ju bättre " större" så me din kompis minneskort så kommer din dator att fungera snabbare , det ska gå att höger klicka på iconen "den här datorn" så ska du kunna se vad det är för minneskort du har nu , borde inte va några problem i alla fall om det är ett SD kort .

Jag har oxå ett sådant minneskort och ska kanske byta , hoppas du får det att fungera för dom är ganska dyra :P
Jo glömde att nämna att ska kolla så att din dator klarar av ett större minneskort men det borde den göra .
Men PC2100 och PC2700 är hur snabbt ramminnet läser och skriver eller? Kan jag blanda dessa?

På mitt ramminne står det: 32 MX64 SDRAM
256 MB DDR, 166 Mhz

Jag trodde att antingen är det ett SDRAM eller så är det ett DDR-minne?
Annons
Skriv inte minneskort då det är ramminnen. För då tror folk att det ärjust minneskort av typen solidstate minnen. Förutsatt att din dator kan använda PC2100 minnen så ja då kan du köra blandat men då kommer det minne du har i att köras i PC2100 hastighet istället för PC2700 hastigheten.

DDR står för Dual Data Rate och betyder att den använder båda sidorna om sinuskurvan för att skyffla data.
Jag har ett minne på 256 mb, PC2700, som jag har i burken. Jag fick två minnen på 512 mb, men enbart PC2100.. Tjänar jag eller förlorar på att plugga in dom då?

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem