Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Vad använder du din dator till

Vad använder du din dator till

Undrar lite över vad ni använder datorn till, och hur mycket ni använder den.

Jag har min dator uppkopplad när jag är hemma, lägger väl totalt mellan 1-2 timme om dagen på IS Forum.

Sköter allt mitt finansiella hemma via datorn.

Skickar mycket mail till släkt o vänner, kan väl röra sig o mellan 10-15 dagligen, erhåller kanske något mer än jag skickar.

Har ingen tidning, läser alla nyheter via datorn.

Surfar ganska mycket, och då speciellt på exotiska resmål, eftersom jag planerar en långresa inom de närmaste åren. Jag är också väldigt intresserad av olika väderfenomen, nu är det högsäsong för orkaner över Karibien, och jag följer dem noga via Hurricane Watch.

Barnbarnen har en hel del spel de använder när de besöker mig.

All kontakt med myndigheter sker genom datorn.

Ärligt talat, så hade det varit ett mycket jobbigare liv utan min dator.
Antal svar på detta inlägg: 10
Micke03 ! . Jag använder datorn i stort sätt på samma sätt som du
beskriver. . Jag är en ensamsittande pensionär med en lite vovve. . Jag sitter minst 8-9 timmar per dygn vad datorn och har samtidigt Tv-n igång.
Nu när man har vant sig att kunna göra det mesta via datorn (att rensa i trädgården eller serva bilen går tyvärr inte via datorn ) så har jag lite svårt att förstå hur jag klarade mig på 60-, 70-, 80-talet. . Då var det ju oftast fax
som gällde. . Numera använder jag oftast Skype-telefon via datorn.
Vad använder du datorn till!!!
Kan ju bara säga att jag vet inte vad jag inte använder den till.
Kan komma på några saker men tänker inte ta upp dom här
Förr chattade jag en hel del, men har tröttnat på det.. Har datorn mest till bredbandstelefooni, mail, nyheter och Tradera.. Nåt måste man ju göra av slantarna på.. :P
Annons
Jag som har råkat ut för både stroke och infarkt har stor nytta av datorn som minne, men lite svårt att hålla reda på allt när man har så mycket antecknat.
Till många olika saker. Bankärenden, tidningsläsning, köpa böcker/musik/kläder m m, leta efter gamla klasskamrater, beställa biljetter till olika evenemang, bevaka släkt och vänners födelsedagar, skicka vykort, m m, m m. Det är bara fantasin sin sätter stopp för möjligheterna.
Jag använder datorn till:

Apoteket; recept mediciner allt med 100% koll.
Numera får man inget papper utan läkaren skickar receptet till
apotekets dator.

Biblioteket; Jag kan se hur lång lånetid jag har kvar + mycket mera.
Bensin inköp: datum, kostnad, parkering och liter. Finns på volvokort.com

Givetvis betalar jag alla räkningar via internet.
Skickar euro utomlands. Ganska krångligt!

När jag seglar kopplar jag en GPS till datorn och på kartan i datorn
kan jag se precis var jag är. Använder detta på land också när
jag skall till ett nytt ställe jag aldrig varit på. Fast då lägger jag bara
in koordinaterna i GPS:en. Dessa får jag från kartan i datorn.

Använder Skype när jag pratar med min dotter som studerar i annan stad.
Hon var ju ändå tvungen att köpa en dator och internet ingick i hyran.

Jag studerar språk med hjälp av datorn det finns väldigt bra kurser
på CD. Till och med några som kollar mitt uttal.

Läser nyheter m.m.

Så vad gör man om datorn kraschar???!???
Håller med er alla, datorn har blivit ett beroende viktigare än alla andra prylar man har.

Mobilen, bilen, DVD o digitalkamera, TV m.m skulle jag kunnad undvara, men inte datorn, den är ett måste.
Micke03!!

Om du skaffar en Nokia 95 mobiltelefon, eller en Nokia 90 så har du allt i ett.
Jag tänkte skaffa detta, men så fick jag en ny trådlös av Telia. Nu klarar jag inte ens den. Om jag är kass, eller instruktionsboken är kass. Kanske båda delarna. Det är en Siemens AS140 (rena plastskräpet).

Jag kollade på Nokia95. Men det är inte lönt att försöka. Läste om en ung man som är i branschen. Det tog 3 timmar för honom att tanka över kartorna till GPS i telefonen. Så svårt är det.

Vi som är över 60 är det nog kört för. Jag behåller min billiga mobil. Den går att SMS:a och ringa med i alla fall.

Sedan har jag 2 bärbara och en stationär dator. Den ena bärbara har jag aldrig använt, den andra en gång. Detta laddande. !!!Vad då trådlöst. Man måste ju ladda med sladd. Då är man ju inte trådlös.!!!

Jag håller mig till min stationära med 20 tums skärm. Från den sköter jag alla mina uppgifter med. Det bästa är nog att slippa stå i köer.
Till att få allvarliga stress symptom som jag hade klarat mig utan *S*

Jag surfar på en heldel musik sidor är medllem på en heldel communitys läser tidingar kollar lokala nyheter om jag missat det på Tv , kollar på varor i affärer, laddar ner musik , läser mail tar bort spam mail , krånglar me datorn för det är nästan alltid nåt som inte fungerar som det ska *S* kollar buss tider o lite dylikt mest står den där och drar el :P Nä måste erkänna att jag klarar mig utan om det är så ,det va mycke nyhetens behag som har en ganska sur eftersmak då man ska passa sig för det mesta nu iaf vad det gäller personuppgifter osv det är kul ibland , roligast har ju trots allt våran minnsta kisse när han får va i mitt rum Starta aktivitet avsluta aktivitet och stänga av datorn me att dra ut nån sladd
Jag använder min dator till allt möjligt. Skickar meil lyssnar till musik bloggar söker på intressanta sidor lägger in mina foto skriver om olika grejor läser nättidningar och lite till.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem