Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Omlädning av stol

Omlädning av stol

Hej
Jag snubblade hemma och innehållet i min kaffekopp råkade komma över frugans älsklingsstol. Det är en "modern" gammal stol, men har sadelsits. Nu ska jag klä om den. Jag fotade alla vilklar och vrår när jag plockade bort den förstörda klädseln. Nu ska jag som sagt klä om den men jag har ett litet problem. Ska man börja i bakänden av sitsen eller i framänden. Finns det någon på IS som har erfarenhet.

Tackar på förhand
Antal svar på detta inlägg: 3
Jag har klätt om mycket. Det är svårt att undvika veck. Jag har klippt efter det gamla tyget, men nu har jag hittat en annan lösning. Men du har varit för snabb. Man börjar från framsidan och går bakåt. Man skall tydligen låta det gamla tyget sitta kvar.

http://svt.se/content/1/c6/07/90/22/stol.pdf -
Jag visste väl att jag skulle få goda råd från IS. Att jag först tog bort det gamla tyget berodde på att jag först försökte göra rent tyget med hett vatten när det satt kvar på stolen. Det blev j-t fult så omklädsel blev av nöden. Eftersom tyget var fuktigt ville jag ta bort det och låta det underliggande lagret torka. Sitsen är inte borttagbar utan jag måste klä om stolen med sitsen kvar. Men nu vet jag i alla fall hur jag ska börja.
Tusen tack för hjälpen. (Kommer att meddela hur resultatet blev)
Hej igen
Nu är stolen färdigkädd. Den blev jättebra.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem