Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: TV, film och musik

Elvis bästa låt

Elvis bästa låt

Elvis The King, vilken utstrålning, vilket scenframträdande vilken otrolig artist, här i den enligt min smak den bästa av alla hans låtar.

http://www.youtube.com/watch?v=Gkvkz4iSxC8
Antal svar på detta inlägg: 31
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Jag blev också konfunderad över Xenix inlägg, men det är naturligtvis var och ens rätt att framföra sina synpunkter, men jag håller med pensionär, kommer man med sådana påståenden, så hade det varit intressant att veta källan.

Sedan spelar det för min del ingen roll vilket liv han förde, det har jag inte med att göra, men att hans musik och sång var och kommer att förbli i särklass, vad gäller pop musik, det måste vara svårt att förneka.

Freddy Mercuri, Elton John m. fl är gaykillar, men det gör väl inte deras prestationer sämre för det.
ELVIS HADE MÅNGA GODA KONSERTER OCH SÅNGER VEM MINNS INTE LIVE INSPELNINGEN DOM GJORDE 68 EN HELT OFÖRGLÖMNIG SPELNING, FAST MIN FAVVO BLAND MÅNGA GODA LÅTAR ÄR NOG LOWE ME TENDER, SPECIELLT DEN FRÅN MADDISON SCUARE GARDEN I TORONTO.
MVH. INGEMAR
konstigt sätt att mäta på.
den ene levde upp med KV/LV radio och i Svartvit TV med singlar som första låtar, LP-skivor kom ju inte ut i några mängder innan filmen.
sen kunde han ju mäta sig med vem som helst onstage.

den andre lanserades med färg-TV som var satellitburen och MTV samt med reklam i mängd.

det är ju inte ens i samma division de har kommit fram under.
Annons
Den här är det ös i =)

http://www.youtube.com/watch?v=hNHrXcNNz2M
Det var en och en halvtimme Elvis på TCM i går. Någon som såg? Det var görbra!!!!!!!!!!!
Svar på tal.

Fakta är klippt från ett magasin jag hittade hos mina föräldrar, jag tror det var "Rolling Stones Magazine", Engelsk utgåva.

Artikeln gick ut på att jämföra olika stjärnor från olika epoker samt försöka att avgöra vilken stjärna som var störtst av alla oavsett tidsepok, eller nåt åt det hållet... Kommer inte ihåg exakt....

Vad jag ville komma fram till med hela inlägget var dock inte att belysa just denna jämförelse mellan 2 olika artister, utan snarare att Elvis var en ganska talanglös kille som gjorde det mesta fel i livet och inte direkt någon geni knöl!

Det ENDA som Elvis var bra på, var att sjunga!

Han kunde inte skriva egna låtar, kunde inte spela något instrument speciellt bra. ( Se koncertklipp i tråden när han "hamrar" sönder ett piano och samtidigt drar loss katastrofalt illa på "unchained melody" ).

Men om ni tycker att Elivs är en kille att se upp till och beundra så är detta givetvis en sak som var och en får avgöra på egen hand.

Jag har däremot mycket svårt att acceptera hans beteende, mot sig själv, och mot sina anhöriga. Sen kan han sjunga hur bra som helst.........

// x
Det var ju Elvis bästa låt vi skulle tycka till om
inte hans levnadsätt
Xenix, du får tycka vad du vill, men faktum kvarstår att Elvis är den givne Kungen av pop musik.

Vet inte varför du drar upp hans bakgrund o leverne, det har inte ett dugg att göra med hans femomenala dragningskraft, både under och efter hans död.

Resonerar du likadant om Frank Sinatra och Sammy Davies, de sägs ju ha varit medlemmar i den amerikanska maffian, Dean Martin sägs ha varit alkoholist, Jerry Lee lewis pedofil, m.m

Jag gillade all dessa killars musik, och deras leverne utanför scenen tycker jag är helt ointressant, tycker ditt resonemang påminner om det vi får läsa om före vartenda val, snoka i bagrunden innan vi bedömer de politiska kunskaperna.
Xenix!! Den enda talang den talanglöse hade, Har gjort honom sågottsom odödlig!!! Säg någon död artist med så kort artist tid vars musik ändå fortfarande lever med honom?? (vi har en svensk Ted Gärestad )
Att Burning Love skall vara den bästa partydängan kan jag inte riktigt hålla med om. jag gillar teddybear, Hounddog, Don't be Cruel, Blue Suede Shoes och andra rockisar Men "the King Is the King Always and forever" Ingen kan immitera honom, hans stil & image, Wow vilken grej. Håll med om det. Tyvärr dog han alldeles för ung. Det håller nog de allra flesta med om tror jag

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem