Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Alkohol

Alkohol


Alkohol är det näst bästa "holet " säger dom. Men jag undrar om inte många tycker att det är bäst.!! He,he!!

Där jag äter dagligen sitter ett flertal och " kolkar " i sig 3-4 " stor stark ".
Jag gogglade lite på promille och volymprocent. Då visar det sig att dom har fått i sig 24 cl 40%-ig vodka. Sedan tar dom bilen. Ofattbart.!!

Hittade denna sajt. Kul!! Glöm inte högtalarna och vänta en liten stund.
Efter detta kan ni köra en test om ni vågar.

www.festmetoden.se/
Antal svar på detta inlägg: 3
Jag tycker du har ett ansvar där. Antingen ta deras nycklar eller meddela polisen. De är potentiella mördare.

De flesta skulle nog ingripa med ett samtal till polisen om de sågon knata omkring med en pistol, men fulla människor är på något sätt mer ok. Om det skulle hända något och jag underlåtit att meddela polis skulle jag förmodligen må fruktansvärt dåligt i vetskapen om att jag kunde förhindrat en tragedi.
Håller fullkomligt med föregående skribent, jag hade agerat preci som du föreslår, hade inte heller dragit mig för att ringa polisen, det kan vara frågan om att rädda människoliv.

Skulle någon av dessa människor köra ihjäl eller skada någon, så hade jag aldrig förlåtit mig själv om jag inte försökt sätta stopp!

Der har faktiskt hänt mig en gång efter en fest, att vi tog nycklarna från en av kompisarna, och beställde en taxi till honom, han uppskattade det inte varken före eller efter, men vårt samvete var gott.
Visst bör man agera så! På en fest, inga problem, att ta´ nycklarna, "så att kompisen inte tar livet av sig", att han förorsakar livet på andra finns kanske inte lika tydligt med i omtanken.Men ta nycklar från främmande personer,nej. Därimot ringa polisen,är nästan en plikt .

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem