Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Förslag till 50-års present

Förslag till 50-års present

Hej. Min far fyller 50 i januari och jag behöver redan nu tips på presenter till honom. Har en budget på mellan 5 och 10tusen och har ganska öppna tankar kring detta. Han gillar resor, golf och att leva gott. Alla tips och gamla bra presenter får ni gärna berätta om.


Tack på förhand.
Antal svar på detta inlägg: 8
en ballongfärd över hemkommunen
en Drivingcar kurs av något bilmärke
buggkurs eller något gör det själv aktigt
Kanske en herrgårds weekend , finns några fina herrgårdar som har bra priser . Dom brukar ha en hel del att erbjuda oxå .
Det finns temaresor som kombinerar din fars intressesfär. Ett intressant land är Ungern. En golfrunda avslutas med fördel på ett spa med allt vad det innebär

EZ
Annons
Hur många är ni som samlar? Vi gjorde så att när min far fyllde 50 så la vi en summa var allihop, morsan, ungarna + resp. För detta köpte vi en roddbåt och fiske prylar. (Han älskar att fiska)..

Har man större släkt så kan man göra som ett par jag känner, de sparade pengar och skickade sin far på upplevelse i Alaska, vilket innebar: Jakt på både älg och björn och så fick han fiska lax.

Det finns mycket man kan hitta på om man kan kombinera det med din fars intresse. Men som sagt är man ensam om det så kan det bli kostbart..

Detta har ingenting med resor att göra och inte heller ligger det i prisklassen du talar om, men jag tycker det skulle vara en underbar present. Ett tovat porträtt av sig själv!

http://www.siljebo.dinstudio.se/text_layout_3_T12_R2.htm
Varför inte dela upp det i flera mindre presenter. Mitt förslag är uppehälle och startavgift till t.ex Vätternrundan, startavgiften 1150 kr, resa dit + uppehälle ett par tusenlappar till.
Hej. Tack för hitintills bra presentförslag. Ballongfärd fick han förra året och det var riktigt uppskattat. Som nån nämnde så vore en golfresa eller liknande riktigt kul, men det förutsätter att han får mor eller annat resesällskap med sig. Nåt han vill göra är att åka till Barcelona eller London och se en stor fotbollsmatch och bo några dagar, men de paketresor jag tittat på ligger så grymt högt tycker jag, man kanske kommer undan billigare om man bygger resan själv.

Som det ser ut nu är vi en riktigt lite släkt och det jag köper kommer från mig och skall ligga mellan 5 och 10tusen som sagt.

Mor har redan köpt present åt honom(en motorcykel)

Tacksam för ännu fler förslag.

Tack
skulle då tänka mig ett presentkort på MC-delar om man inte kommer på något själv. det är ju många prylar som skall till för att få en njutningsfylld resa,, varfö inte boka en match i england så får han ta sig dit på MC-n och fixa boendet själv

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem