Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Varför ingen namn?

Varför ingen namn?

Kan någon vara vänlig och förklara för en dansk-jävel varför man inte får skriva namnen på t.ex. dessa grisar som går under täcknamn ”stureplansprofilerna”?

När man läser Aftonbladets rapportering av domen som kom från Svea Hovrätt i dag är namnen på de som fått 4 år i fängelse konsekvent borttagna, varför?

Jag fattar inte detta i Sverige, är man dömd då är man väl för f*n dömd och då har man gjort det man är dömd för, så varför detta daltande med dessa sv*n som ”tycker det är extra jobbigt eftersom fyra år är en ganska lång tid”.

Är det nån som tänker på den stakkars tjejen som fått hela livet förstört därför att ”stureplansprofilerna” inte förstår att när en tjej säger NEJ – då kanske hon menar nej?

Hade detta vart i Danmark hade alla vetat om vem dessa personer är helt enkelt därför att tidningerna skrivar namnen i sina rapporteringar.......

Förlåt, men jag tycker så illa om detta att jag helt enkelt fick skriva av mig lite.
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Denna tjej var nog ingen duvunge. Men tydligen har det urartat totalt. Så hon blev vettskrämd. Det är nog befogat med några år för dessa pojkar.

Då kan dom ju inte skada någon i alla fall. Tydligen helt perversa dårar.
Både hon och pojkarna. Det var ju inte första gången dom hade
" rajtantajtan ".
Förra veckan hörde jag talas om ett litet tjejgäng här på orten som hade dräpt en katt. Först hade de försökt dränka den. Det gick inte så bra och istället petade de ögonen ur katten och avslutade det hela med att flå den levande.

Men katter är ju inga duvungar och just den här katten var nog bara korkad och fick skylla sig själv ;O Den hade kanske lekt med eller blivit klappad av människor förut eller rent utav kände flickorna sedan tidigare och råkade komma förbi i tron att det skulle bli mera lekar eller lite närhet, istället hamnade katten i en lek som spårade ur.

Jag hoppas ni ser cynismen och parallellerna i det jag skrivit samt det som står i inläggen ovanför.

Men för att svara på frågan som Edge har så är det nog så här i Sverige att ingen törs göra något eller ta egna beslut när det gäller att "gå emot" mäktiga människor från överklassen eller personer som har mäktiga vänner - så länge man inte har hela världen bakom sig.

Ha en bra kväll!

=)
Men det är ju inte bara i detta fall att man inte skrivar namnen på dessa brotslingar, det är tydligen generellt här "hinsidan"

Förstår det bara inte........
Annons
vad gör namnet för något, helt ointressant, personen kan ju byta namn sedan, gör det inte det i Danmark. eller är jag felunderättad.
Varför är det helt ointressant Göcke?

Kan det var för att det trots allt är så himla synd om dessa personer att man inte skrivar vem de är?

Kommer fortfarande ihåg morden i Malexander, läste först på en dansk tidnings hemsida vem det var som sköt polismännen, tror att det dröjde nån vecka innan man kunne läsa det i Sverige.

Men det är fortfarande ingen som svarat på varför det är så.......
en av orsakerna beror på att man inte skall skylta med namn innan man är dömnd.

tror inte du Edge skulle vilja bli hudflängd i media och sedan visar det sig att
du inte ens är den skyldige.
"Stureplansprofilerna" och deras identitet....förstår "Edge´s" reaktion men tro mig....problemen för "profilerna" har bara börjat - namngivna eller inte - 4 år på kåken kan tillbringas under många olika omständigheter... Dom har äntligen hamnat dit "rättvisan" inte når...eller kanske just precis tvärtom...
Vadå inte dömd?

Fick dom inte 4 år i Svea Hovrätt i dag?
Eller har jag misuppfattat något här?

@ kent57 - hoppas hoppas hoppas
Det tar inte särskilt lång tid att ta reda på namnen. Googla på "stureplansprofilerna+namn" ett par klick så har du både namn och bild.

Ang fängelsevistelse så lär de sannolikt hamna på Skogomeanstalten, en av få anstalter för sexualbrottslingar. På något annat ställe skulle de få det väldigt jobbigt.
Tompaxox...jo du har förmodligen tyvärr rätt - det blir Skogome för dom...

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem