Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

E-post

E-post

Mitt problem är att E-postmärket har ändrat sig till ett bruntmärke och går att ta fram men ingenting mer. Då fick jag hjälp med hur man tar fram det riktiga märket och allt var ok igen, men nästa gång jag startade datorn var det samma sak igen. Hur gör jag för att få behålla det riktiga verksamma E-postmärket?
Antal svar på detta inlägg: 7
med märke antar jag att du menar ikon. Var är det denna ikon brukar finnas? på skrivbordet, aktivitetsfältet, programmenyn eller i din webbläsare?
"Ikonen" har jag på skrivbordet.
Jag mistänker att du har både Outlook Express och Outlook installerat på datorn. Sen har Windows förmodligen uppdaterats och ändrar då för att anpassa sig till Outlook (men du använder förmodligen outlook express). Outlook är en mer avancerad version som windows gärna tar för givet att man använder om man har båda två installerade.

Om det är så att du har båda programmen installerade och använder dig av outlook express, så kan du avinstallera outlook.

Sedan går du in i din webbläsare, Internet Explorer, och där väljer du:
Verktyg
Internetalternativ
fliken program
Vid E-post trycker du på rullisten och väljer Outlook Express.

Detta kan fungera även utan att avinstallera Outlook, men då kan samma sak uppstå igen vid nästa uppdatering av windows eller office.
Annons
Tack Telamundo. Gjorde som du skrev och nu verkar det som om det hela fungerar igen. Fick behålla den bruna ikonen men det spelar för min ingen roll.
Högerklicka på ikonen och välj "egenskaper" klicka sedan på "byt ikon" så kan du välja vilken ikon som helst som du har på datorn.
Tack Wacko. Har släckt ner datan i en timme, när jag startade fanns E-posten kvar i sin ursprungliga funktion. Jag provade ditt tips och nu fick jag lära mig något nytt. Konsten är bara för mej att komma ihåg alla nyheter. Jag brukar kopiera dem och spara, problemet är bara att det blir många och svåra att hitta det man behöver. Måste ge tipsen rubriker tror jag.

Tackar för ert stöd till en gammal gubbe.

Hh.
Gammal som ung så lär vi oss alla något nytt varje dag. Det är det som är underbara med livet.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem