Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Bredbandskoll

Bredbandskoll

Äntligen en sida som man begriper. T.o.m jag fattade den på 1 minut. He,he!

www.bredbandskollen.se Det går fort!! Sedan får man besked hur det står till. Suveränt.!!
Antal svar på detta inlägg: 28
Sidor: «1 2 3

Jo bengan
Det där med hastigheterna ut/in och varför det är så stor skillnad skulle jag också vilja veta.

Jag förstå inte heller varför det ska vara dyrare att ha t.ex. 8Mb än 2mb
Känns som om det är samma prylar dom använder ändå så varför olika priser????

Känslan jag har när jag pratar med supporten eller läser deras info på hemsidorna så spinner dom vidare på grund av vår okunskap på denna nya tjänst.
Om man tar elen och elräkningen t.ex. så har vi haft det i hemmet i över 100år och de flesta av oss har inte lärt oss läsa det vi betala för på räkningen ännu.

Det tjänar dom stora pengar på.
Tja, det kan ju vara så att det kostar för att instalera material och att bromsa hastigheten. Kabeln ger antagligen konstant hastighet.

Eller är jag ute och cyklar.

Bengan.
Kvibergsmyran!!

Byt till kabel. Din nuvarande anslutning är inte bra. Lycka till.

P.S Idag blir det full rulle utan för ditt hus. He,he! Gravsmyckning.
Annons
Ni kan ju testa och köra avanserat och ändra mot vilken server ni vill köra testen mot.
Då ser ni förmodligen att ni får olika resultat på ut och in.

likna sen allt med en motorväg och bandbredden med gräddfiler
alla kör 110 på motorvägen , men alla betalar inte för den snabbaste gräddfilen och då stoppas det up i hastighet.

har man sedan flera vägar att köra, och delar upp ekipaget i flera delar som tar olika väg, så tar det sedan tid att sätta ihop dem igen , för att det skall bli användbart igen.

med andra ord , hade vi en ren fysikalisk lina mella a och b så var resonemanget att hastigheten borde vara konstant, men nu är det inte det
Någon som vet varför det skiljer så mellan tp-test och bredbandskollen??

På TP får jag 18 ner o på Kollen 25.
Tror att kollen mäter till närmaste server. Inte hela vägen.

Den går ju fortare än TP-test.
Japp du har såååååå rätt som vanligt Leiake, men det skiljer nästan lika mycket om jag kör den på Sundsvall.

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem